nuRul nFe...

Saya adalah pengedar sah SHAKLEE dan pengamal produk Shaklee tegar (highly diciplined consumer) Blog ini lebih kepada perkongsian hasil kerja Make-up, pengalaman bershaklee, dan testimoni2 sendiri walaupun ada banyak sekali testimoni2 keluarga dan customer2 saya

Dr Shaklee adalah Orang Pertama Mencipta Vitamin dan Kajian Beliau Bertepatan dengan Alam Semulajadi, Beliau Percaya Apabila Sesuatu Itu Berharmoni Dengan Alam Semulajadi, lanya Adalah Baik Untuk Kesihatan

Nurul cnurul79@yahoo.com sms / whatsapp 013-5847882 Penghantaran Seluruh Malaysia

Jom dapatkan HARGA PROMOSI bersama saya Pengedar Sah Shaklee ■ Perunding Vitamin Shaklee secara Percuma & Penerangan cara makan Vitamin Shaklee dengan cara yang betul ■ Walk in dimana-mana Branch / HQ Shaklee diseluruh Malaysia dengan menggunakan ID No. 921401 untuk mendaftar sebagai ahli Shaklee hanya RM65

Juga kepada anda yang ingin menambah pendapatan, anda boleh hubungi saya Saya akan masukkan anda dalam secret group InsyaAllah saya akan guide anda sebaik mungkin Jika betul-betul fokus dalam masa 3 bulan ke atas insyaAllah akan merasa income 4 angka

Nabi Muhamad SAW bersabda yang bermaksud,"

CEBURILAH KEGIATAN PERNIAGAAN KERANA DI DALAMNYA TERDAPAT 9/10 SUMBER REZEKI"(Al-Tirmizi)

Exchange LINK

Thursday, January 24, 2013

Collagen powder sesuai tak untuk ibu menyusu?

CN consume SCP [shaklee collagen powder] ni...it is a best collagen dan berkesan sangat kat CN..Kulit tangan CN yang sebelum ini ada bintik2 jeragat/pigmentation [ala-ala tahi lalat yang bukan hidup] skrg nih byk kurangnya..mak CN pun tegur, makin putih dan bersih tangan CN [padahal sebelum nih mmg bersih pun..CN bukan le jenis pengotor..jgn salah faham maksud mak CN tu ek...mmg teruja dibueknya..he3..]..tapi maaflah yer..sebab CN nih tak rajin nak bergambar...mmg tak ada testi bergambar dari CN sendiri. Bukan sebab CN dealer Shaklee, CN telling you SCP ni bagus dan CN puas hati. Tapi sememangnya SCP ni bagus, berkesan dan membuatkan CN puas hati dan kenapa CN register as a dealer, why???..because CN nak beli dengan harga dealer....he3...Yesss!!! Honestly, CN addicted dengan supplement skrg ni. Better late than never.

Tapiii....entry kali ini khas untuk BF mommy yang ingin mencuba SCP tapi mungkin terdetik in your mind "Collagen powder sesuai tak untuk ibu menyusu?". Ok...this entry CN kongsikan khas untuk ibu2 menyusu semua ek. Ibu-ibu, bapa-bapa boleh baca perkongsian di bawah ini. 
Sharing is Caring, Sharing is Loving.

Norsuriawati Said : Salam.nk tnya, collagen powder sesuai tak untuk ibu menyusu? ada doc yang sy boleh refer ke? tq

Foey D Luffy : saya tak sure plak ada ke x doc [document] berkaitan dgn soalan awak..tapi saya boleh sharing skit tentang input from Master Farah Wahida mengenai SCP..

Input from Master Farah Wahida :
Collagen powder shaklee..boleh untuk ibu menyusu..knapa saya keluar statement ni.
Semalam saya jumpe nutritionist shaklee Jane..saya tanya, kenapa ibu menyusu tidak digalakkan ambil SCP?

Ada pihak yang keluarkan kenyataan ini.
Walau bagaimanapun, ia tidak sesuai diambil oleh ibu yang mengandung dan yang menyusukan. Mungkin ada sesetengah ibu yang menyusu mengamalkannya namun secara jujurnya saya nyatakan pengambilan kolagen tidak memberikan imbuhan nutrisi kepada si anak yang menyusu susuibu. Maka bagi ibu mengandung atau menyusu yang tetap ingin mengamalkan kolagen boleh amalkan sebagai masker di wajah.

*tambah dia lagi..mmg takkan bagi kesan negative dlm masa yg singkat..nnt 5/6 thn nnt baru ada kesan kat baby..


ok..jwb Nutritionist Shaklee Jane
Ibu menyusu cuma tidak digalakkan mengambil kerana kita tidak tahu kesuaian badan ibu selepas melahirkan. Dalam Colagen ada Prafia..tu herb yg maybe buat baby panas. Ibu boleh cuba ambil, jika ibu & baby rasa ok, boleh continue.
sama juga dgn alfalfa..alfalfa juga herb. so ibu perlu amik lbh air supaya ibu & baby tak panas.
Berkaitan kesan negative 5/6 thn akan dtg..Tiada kesan buruk jangka masa panjang..sb if ada healing crisis pun..terus muncul in short time.Shaklee iss natural..no ingredient yg membahayakan..healing crisis tu is satu keadaan utk baik pulih..bukan kesan sampingan.

Collegen powder baru dilancarkan pada jun 2012..mana plak insan tersebut tahu akan ada kesan buruk dlm masa 5/6 tahun..ada kajian??? 6 thn lepas, collagen powder shaklee belum wujud..


Foey D Luffy :hope ini dpt sedikit sebanyak membantu anda..wife saya is a bf mom..tiap2 hari consume SCP..so far takder prob terhadap ibu or baby itu sendiri..apa yg saya dpt lihat kulit muka wife saya tak berminyak dah..licin je..pori pun dah mula mengecil...so far dah consume 1 kotak n dah bukak 1 kotak lagi..lol..

** note : Foey D Luffy is a husband to his wife...[Mr not Mrs]

In screenshot CN paste kan kat bwah nih ek.

Semoga perkongsian ini berguna untuk semua.  
Jika berminat nak dapatkan produk ini, silalah sms/email CN denga harga istimewa.
Price list : SINI

Shaklee id : [921401] 
Call.SMS : [013-4381929]
Email : [cnurul79@yahoo.com]
 
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  
** Testimoni ini adalah pengalaman sendiri dan hasil dari setiap consumer mungkin berbeza. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Sila konsult dengan pengedar anda untuk lebih lanjut.

No comments:

Post a Comment