nuRul nFe...

Saya adalah pengedar sah SHAKLEE dan pengamal produk Shaklee tegar (highly diciplined consumer) Blog ini lebih kepada perkongsian hasil kerja Make-up, pengalaman bershaklee, dan testimoni2 sendiri walaupun ada banyak sekali testimoni2 keluarga dan customer2 saya

Dr Shaklee adalah Orang Pertama Mencipta Vitamin dan Kajian Beliau Bertepatan dengan Alam Semulajadi, Beliau Percaya Apabila Sesuatu Itu Berharmoni Dengan Alam Semulajadi, lanya Adalah Baik Untuk Kesihatan

Nurul cnurul79@yahoo.com sms / whatsapp 013-5847882 Penghantaran Seluruh Malaysia

Jom dapatkan HARGA PROMOSI bersama saya Pengedar Sah Shaklee ■ Perunding Vitamin Shaklee secara Percuma & Penerangan cara makan Vitamin Shaklee dengan cara yang betul ■ Walk in dimana-mana Branch / HQ Shaklee diseluruh Malaysia dengan menggunakan ID No. 921401 untuk mendaftar sebagai ahli Shaklee hanya RM65

Juga kepada anda yang ingin menambah pendapatan, anda boleh hubungi saya Saya akan masukkan anda dalam secret group InsyaAllah saya akan guide anda sebaik mungkin Jika betul-betul fokus dalam masa 3 bulan ke atas insyaAllah akan merasa income 4 angka

Nabi Muhamad SAW bersabda yang bermaksud,"

CEBURILAH KEGIATAN PERNIAGAAN KERANA DI DALAMNYA TERDAPAT 9/10 SUMBER REZEKI"(Al-Tirmizi)

Exchange LINK

Wednesday, January 16, 2013

Keguguran Rambut Selepas Bersalin

Setiap hari, secara normalnya rambut akan gugur sebanyak 50-125 helai, tetapi masalah akan timbul apabila rambut mulai gugur melebih tahap normal. Penyebabnya mungkin ada masalah pada tempurung rambut, pengambilan ubat-ubatan yang boleh menjejaskan pertumbuhan rambut, tekanan, genetik, faktor hormon dan banyak lagi.

Bagi ibu yang lepas bersalin, keguguran rambut adalah lebih ketara kerana: Credit
  • Hormon semasa mengandung menyebabkan rambut mengalami fasa pertumbuhan yang ketara. Apabila bersalin, rambut mengalami fasa "rehat" dan sebagai memberi laluan kepada pertumbuhan rambut baru, lebih banyak rambut asal semasa mengandung akan gugur.  
  • Kurang rehat, mungkin kerana  menjaga bayi yang baru lahir.
  • Kurang vitamin seperti zinc dan protein. Biasanya keguguran rambut selepas bersalin ni berlaku dalam 2-3 bulan selepas bersalin, sama fasa dengan bayi mula menyembur air liur.   
 

  
Apa yang perlu dibuat sekiranya menghadapi masalah rambut gugur selepas bersalin?
  • Tukar syampu kepada yang lebih rendah kandungan bahan kinia atau berasaskan organik serta menggunakan perapi dari sumber yang sama. 
  • Tukar sikat rambut kepada yang kurang memberi tekanan kepada rambut dan kulit kepala. 
  • Mengambil supplement yang mengandungi multivitamin dan mineral, zinc dan protein. Ini dia Vitamin dan set syampoo yang bagus untuk kesihatan rambut.
Atasi rambut gugur anda
Petua tradisional / cara lain:
Penyelesaian cara alami: Masukkan tiga sudu besar serbuk teh ke dalam secawan air yang sedang mendidih. Tapis serbuk teh dan ambil airnya. Air itu diletakkan dengan sedikit serbuk inai dan sebiji putih telur. Kacau dan sapukan pada kulit kepala selama tiga jam.
P/s: Cara mudah dengan jaga pemakanan. Elakkan makanan berminyak dan ajinomoto serta banyakkan mengambil sayuran dan jugak jangan taksub dengan iklan shampoo murah. 

Semoga perkongsian ini berguna untuk semua.  
Jika berminat nak dapatkan produk ini, silalah sms/email CN
Call.SMS : 013-4381929
Email: cnurul79@yahoo.com

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

No comments:

Post a Comment