nuRul nFe...

Saya adalah pengedar sah SHAKLEE dan pengamal produk Shaklee tegar (highly diciplined consumer) Blog ini lebih kepada perkongsian hasil kerja Make-up, pengalaman bershaklee, dan testimoni2 sendiri walaupun ada banyak sekali testimoni2 keluarga dan customer2 saya

Dr Shaklee adalah Orang Pertama Mencipta Vitamin dan Kajian Beliau Bertepatan dengan Alam Semulajadi, Beliau Percaya Apabila Sesuatu Itu Berharmoni Dengan Alam Semulajadi, lanya Adalah Baik Untuk Kesihatan

Nurul cnurul79@yahoo.com sms / whatsapp 013-5847882 Penghantaran Seluruh Malaysia

Jom dapatkan HARGA PROMOSI bersama saya Pengedar Sah Shaklee ■ Perunding Vitamin Shaklee secara Percuma & Penerangan cara makan Vitamin Shaklee dengan cara yang betul ■ Walk in dimana-mana Branch / HQ Shaklee diseluruh Malaysia dengan menggunakan ID No. 921401 untuk mendaftar sebagai ahli Shaklee hanya RM65

Juga kepada anda yang ingin menambah pendapatan, anda boleh hubungi saya Saya akan masukkan anda dalam secret group InsyaAllah saya akan guide anda sebaik mungkin Jika betul-betul fokus dalam masa 3 bulan ke atas insyaAllah akan merasa income 4 angka

Nabi Muhamad SAW bersabda yang bermaksud,"

CEBURILAH KEGIATAN PERNIAGAAN KERANA DI DALAMNYA TERDAPAT 9/10 SUMBER REZEKI"(Al-Tirmizi)

Exchange LINK

Thursday, January 17, 2013

Healing Crisis : Tidak selesa setelah pengambilan supplement???

Soalan : Adakah anda rasa sakit-sakit setelah pengambilan Supplement Shaklee???  
Jawapan : Jika Ya...pastikan anda "Jangan risau" ek kerana ini adalah "Healing Crisis / Proses Penyembuhan" sedang berlaku a.k.a berperang...he3. 

Ketahui tanda-tanda "healing crisis" yang akan di alami oleh hampir setiap pengguna. Pengalaman yang dialami adalah berbeza setiap badan manusia. Perubahan yang berlaku ini adalah bersikap normal dan bersifat sementara. Jangan putus asa dan teruskan pengambilan SHAKLEE jika anda mengalami simptom2 di bawah.

Apakah yang dimaksudkan dengan "Healing Crisis / Proses Penyembuhan"?
Ia merupakan satu proses berterusan dalam badan yang mengambil masa untuk membersih dan mebina semula sel-sel badan yang telah rosak akibat radikal bebas. Sebahagian dari proses ini akan mula untuk menyingkirkan toksin yang telah sekian lama terkumpul dalam badan sepanjang hidup. Semasa proses penyingkiran toksin, badan akan mengalami tanda atau simptom yang membuatkan rasa tidak selesa. Inilah yang dipanggil berlakunyan krisis penyembuhan. Dalam perubatan China, penyembuhan terbaik sentiasa didahului dengan krisis penyembuhan.

Mengapakah "healing crisis" selalu terjadi selepas mengambil makanan tambahan?
Menurut Professor Yoshio Niwa, seorang pakar dalam nutrisi molekul, apabila kita menambahkan pengambilan nutrien, nutrien itu akan bertindakbalas dengan oksigen didalam badan. Tidak balas ini akan merangsang organ badan bagi menjalankan proses pembersihan, penyingkitan, menggantikan tisu yang lama dengan tisu yang baru dan lain2 lagi dengan berkesan. Sebagai contoh anda akan mengalami ruam pada kulit, lebih banyak pergerakan usus, dan ini merupakan satu tanda bawaha badan sedangan menjalani proses menyahtoksin. Bayangkanlah sekiranya badan anda seperi besi paip yang berkarat dan bila anda meletakkan serbuk anti karat / pencuci paip, banyak karat yang terhakis akan keluar dari dinding paip tersebut. Tetapi selepas karat itu disingkirkan, paip tersebut akan menjadi lebih baik dan kembali bersih seperti baru.

Adakah "Healing Crisis" petanda yang baik?
Ya... Krisis penyembuhan merupakan satu petanda yang menunjukkan rawatan atau makanan kesihatan yang diambil benar2 berkesan. Sesetengah orang akan berfikir yang simptom mereka menjadi semakin teruk, tetapi hakikatnya ia adalah proses penyembuhan semulajadi dan ia ternyata petanda yang sangat baik untuk mendapatkan kesan krisis penyembuhan yang sebenar. Umumnya, krisis penyembuhan hanya berlaku kepada orang yang sihat sepertimana daya tahan mereka masih cukup kuat untuk mendapat tindak balas dari perubahan biologikal semasa proses penyembuhan itu berlaku.

Adakah setiap orang akan mengalami petanda / simptom yang sama ketika krisis berlaku?
Setiap orang adalah berbeza. Sesetengah individu akan mengalami krisis penyembuhan sebaik sahaja mereka mengambil makanan tambahan dan mereka yang lain hanya akan merasai selepas 1 atau 2 bulan. Kesannya juga berbeza. Lebih banyak toksin di dalam badan, lebih teruk lagi krisis penyembuhannya.

Secara umumnya, berapa lamakah tempoh bagi krisis penyembuhan ini?
Ia sebenarnya bergantung kepada kesihatan individu tersebut. Ia mungkin mengambil masa dalam tempoh 2-3 hari atau mungkin berbulan lamanya.
Ramai orang bertambah baik selepas mengambil makanan tambahan, tetapi walaupun saya masih mengambil makanan tambagan, saya masih lagi tidak merasai sebarang perubahan. Mengapa?
Secara umunya, selepas 1-2 bulan pengambila makanan tambahan, anda sepatutnya telah merasai perbezaanya (cth : tenaga bertambah, pergerakan sistem usus yang lebih baik, dll). Sekiranya tiada sebarang peningkatan, anda berkemungkinan mempunyai masalah seperti berikut :
  • tidak mengikut dos yang telah dicadangkan
  • takut pada krisis penyembuhan, lalu berhenti dari mengambilnya.
  • Pemakanan yang tidak sempurna serta mengamalkan gaya hidup yang tidak sihat.
  • Mengalami penyakit kronik yang memerlukan tempoh yang panjang untuk sembuh.
  • Mengalami keadaan yang kronik yang membuat anda hilang keyakinan dalam mana-mana rawatan mahupun makanan tambahan.
  • Mengalami masalah emosi.
Tanda-tanda & penyebab "Healing Crisis"
1. Sakit kepala
Healing Crisis : Mengalami Sakit Kepala yang melampau
Penyebab : Tekanan darah tinggi, petanda menyahtoksin

2. Demam
Healing Crisis : Demam, tidak cukup rehat
Penyebab : Meningkatkan metabolisma, merangsang fungsi imuisasi badan.

3. Cirit birit
Healing Crisis : Cirit birit, meningkatkan pergerakan usus, najis dan air kencing berbau.
Penyebab : Petanda bagi menyahtoksin, menghimpunkan bahan buangan dan sisa2 dalam usus besar.

4. Kembung perut
Healing Crisis : Kembung perut
Penyebab : Sistem penghadaman yang lemah

5. Ruam, kulit gatal, kelemumur, keluar lendir
Healing Crisis : Ruam, kulit gatal, kelemumur, keluar lendir
Penyebab : TFungsi hati yang lemah, usus besar yang tidak sihat.

6. Selsema, kahak
Healing Crisis : Penghasilan lendir seperti selsema, kahak
Penyebab : Fungsi paru-paru yang lemah, keluar kahak juga adalah petanda bagi menyahtoksin.

7. Pendarahan Hidung
Healing Crisis : Pendarah Hidung
Penyebab : Mungkin petanda bagi kekurang darah.

8. Sakit otot dan sendi
Healing Crisis : Rasa sakit pada otot dan sendi
Penyebab : Badan berasid, toksin terkumpul di bahagian yang sakit.

9. Rasa sakit pada badan yang bermasalah
Healing Crisis : Peningkatan rasa sakit di sebahagian badan yang bermasalah.
Penyebab : Mempercepatkan krisis penyembuhan.

10. Tidur terganggu
Healing Crisis : Tidur yang bermasalah atau terlalu aktif
Penyebab : Sistem saraf yang lemah

11. Kitaran haid
Healing Crisis : Kitaran haid yang tidak menentu, perubahan waktu kitaran haid, kegatalan pada alat sulit, penghasilan lendir yang banyak.
Penyebab : Hormon yang tidak seimbang / penyakit buasir.

12. Lapar, pening
Healing Crisis : Lapar, pening
Penyebab : Tekanan darah rendah, anaemia

13. Loya, sembelit, tersedu
Healing Crisis : Tidur yang bermasalah atau terlalu aktif
Penyebab : Sistem penghadaman yang lemah, masalah hati.

14. Edema (membengkak)
Healing Crisis : Edema atau membengkak
Penyebab : Masalah buah pinggang.

Sumber rujukan : Dr. Mary Ruth Swope, Columbia Unversity

Semoga anda cepat sembuh dan sihat-sihat selalu..amalkan bacaan ayat-ayat suci al-Quran sebagai terapi minda dan jiwa, bila anda tenang dan positif, penyakit mudah hilang..dan jangan lupa minum air masak 3L sehari ye!!!! 
 

1 comment:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))
  1. Assalamualaikum admin. Saya start makan set isomnia minggu ni suka nak tidur myb sebab bnyak toksin dlm badan. Esp 3 minggu lepas sya dh start. B complex 2 minggu lepas saya start. Skrg sya rasa healing crisis susah nak tidur. Tp badan ringan. Hmm

    ReplyDelete