nuRul nFe...

Saya adalah pengedar sah SHAKLEE dan pengamal produk Shaklee tegar (highly diciplined consumer) Blog ini lebih kepada perkongsian hasil kerja Make-up, pengalaman bershaklee, dan testimoni2 sendiri walaupun ada banyak sekali testimoni2 keluarga dan customer2 saya

Dr Shaklee adalah Orang Pertama Mencipta Vitamin dan Kajian Beliau Bertepatan dengan Alam Semulajadi, Beliau Percaya Apabila Sesuatu Itu Berharmoni Dengan Alam Semulajadi, lanya Adalah Baik Untuk Kesihatan

Nurul cnurul79@yahoo.com sms / whatsapp 013-5847882 Penghantaran Seluruh Malaysia

Jom dapatkan HARGA PROMOSI bersama saya Pengedar Sah Shaklee ■ Perunding Vitamin Shaklee secara Percuma & Penerangan cara makan Vitamin Shaklee dengan cara yang betul ■ Walk in dimana-mana Branch / HQ Shaklee diseluruh Malaysia dengan menggunakan ID No. 921401 untuk mendaftar sebagai ahli Shaklee hanya RM65

Juga kepada anda yang ingin menambah pendapatan, anda boleh hubungi saya Saya akan masukkan anda dalam secret group InsyaAllah saya akan guide anda sebaik mungkin Jika betul-betul fokus dalam masa 3 bulan ke atas insyaAllah akan merasa income 4 angka

Nabi Muhamad SAW bersabda yang bermaksud,"

CEBURILAH KEGIATAN PERNIAGAAN KERANA DI DALAMNYA TERDAPAT 9/10 SUMBER REZEKI"(Al-Tirmizi)

Exchange LINK

Wednesday, February 6, 2013

Omega 3 elak otak mengecut

Hari ini, CN log-in Nuffnang...wahhhh....bestnyer tgk amount yang tertera bila CN klik 'earnings'. Walaupun masih tak banyak amountnyer, tapi CN akan kumpul sehingga mencapai jumlah 3-4 angka lak...agak2 boleh ker dapat 4 angka untuk setahun punya amount???..nak wat beli baju raya, kasut raya, tudung raya....hahaha...boleh kalau korang sama2 klik iklan nuffnang untuk CN yer...meh ler tolong sama-sama klik..Iklan2 yang dipaparkan bukan iklan yang merepek bagai tuh yerk. Semuanya informative advert...let's together click the advertisement shown in this blog yea....lorr...per le kaitan tajuk entry ngan komisen nuffnang kan...? Isk..isk..bukan nyer aper..tersyok sikit bila login nuffnang.

Ok..back to the real entry yer...

Since this month promosi Omega.. CN kena lah rajin sedikit dari biasa untuk kumpul sebanyak mungkin info about Omega untuk korang. Bagi yang belum pernah consume Omega, mungkin korang akan mempunyai kesedaran nak consume omega lak pas nih, lepas tau betapa bagusnya Omega untuk kita. Mana yang sedang consume, teruskan pengambilan Omega yer.. Omega Guard Shaklee adalah Minyak Ikan terbaik di dunia.
INDIVIDU dewasa yang memiliki kandungan asid lemak Omega 3 serta Vitamin C, C, D dan E yang tinggi dalam darah didapati boleh berfikir dengan lebih baik. Saiz otak mereka juga lebih besar. Sebaliknya, orang dewasa lemak trans yang tinggi mendapat keputusan yang kurang memberangsangkan dalam ujia berfikir berbanding kumpulan yang kandung lemak tidak seihat mereka rendah.

Kajian terbaru itu turut merumuskan bahawa golongan terbabit mengalami masalah pengecutan saiz otak. Pengkaji berkata, vitamin dan Omega 3 sentiasa bekerjasama dalam memberi kesihatan kepada otak. "Pemilik kandungan vitamin yang banyak itu memperlihatkan fungsi kognitif yang lebih baik dan mempunyai otak yang lebih besar," kata pengkaji dari Jabatan Neurologi, Universiti Kesihatan dan Sains Oregon di Portland, Amerika Syarikat, Gene Bowman.

Penemuan yang disiarkan dalam jurnal Neurology itu mendapati mereka yang memiliki kandungan tersebut dalam kuantiti yang lebih menunjukkan keupayaan menyelesaikan masalah yang lebih baik. Selain otak yang lebih besar, mereka juga ada kebolehan visuospatial dan kognitif global. Sebahagian pengecutan dan pengecilan otak adalah disebabkan oleh faktor penuaan. Namun, banyak kes pengecilan otak berkait rapat dengan masalah mental dan penyakit Alzheimer.

Penyelidik menemui bahawa vitamin tersebut memberi kesan yang besar dalam aspek berfikir dan ia bekerja dengan cara yang berbeza di dalam otak. Asid lemak omega 3 yang bersumberkan makanan seperti ikan salmon pula menunjukkan hubung kait dengan fungsi eksekutif otak yang lebih baik. Bagaimanapun, kajian itu mendapati tiada hubung kait antara omega 3 dan ukuran lain keupayaan mental. "Individu dengan kandungan lemak trans yang tinggi menunjukkan tahap pemikiran yang lebih buruk dan otak yang lebih kecil," kata Bowman.

Fungsi eksekutif merupakan satu terma yang digunakan untuk tahap pemikiran yang melibatkan perancangan, perhatian dan penyelesaian masalah. Dalam kes ini, mereka yang lebih dewasa akan diberikan ujian berkaitan menyusun huruf dan nombor seperti nombor 1 dan huruf A, 2 dan B dan seterusnya yang boleh mengukur keupayaan mereka berfikir.

Sila hubungi CN untuk dapatkan konsultasi percuma apabila membuat pembelian dari CN sebagai Shaklee Idependent Distributor anda.

Anda juga akan dijemput ke group ekslusif [online] untuk customer2 shaklee.
     
Price list : SINI
Shaklee id : [921401]  
Call.SMS : [013-4381929]
Email : [cnurul79@yahoo.com]

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  
** Testimoni ini adalah pengalaman sendiri dan hasil dari setiap consumer mungkin berbeza. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Sila konsult dengan pengedar anda untuk lebih lanjut.

No comments:

Post a Comment