nuRul nFe...

Saya adalah pengedar sah SHAKLEE dan pengamal produk Shaklee tegar (highly diciplined consumer) Blog ini lebih kepada perkongsian hasil kerja Make-up, pengalaman bershaklee, dan testimoni2 sendiri walaupun ada banyak sekali testimoni2 keluarga dan customer2 saya

Dr Shaklee adalah Orang Pertama Mencipta Vitamin dan Kajian Beliau Bertepatan dengan Alam Semulajadi, Beliau Percaya Apabila Sesuatu Itu Berharmoni Dengan Alam Semulajadi, lanya Adalah Baik Untuk Kesihatan

Nurul cnurul79@yahoo.com sms / whatsapp 013-5847882 Penghantaran Seluruh Malaysia

Jom dapatkan HARGA PROMOSI bersama saya Pengedar Sah Shaklee ■ Perunding Vitamin Shaklee secara Percuma & Penerangan cara makan Vitamin Shaklee dengan cara yang betul ■ Walk in dimana-mana Branch / HQ Shaklee diseluruh Malaysia dengan menggunakan ID No. 921401 untuk mendaftar sebagai ahli Shaklee hanya RM65

Juga kepada anda yang ingin menambah pendapatan, anda boleh hubungi saya Saya akan masukkan anda dalam secret group InsyaAllah saya akan guide anda sebaik mungkin Jika betul-betul fokus dalam masa 3 bulan ke atas insyaAllah akan merasa income 4 angka

Nabi Muhamad SAW bersabda yang bermaksud,"

CEBURILAH KEGIATAN PERNIAGAAN KERANA DI DALAMNYA TERDAPAT 9/10 SUMBER REZEKI"(Al-Tirmizi)

Exchange LINK

Thursday, February 7, 2013

Tips Mengatasi Masalah Lupa


Masalah mudah lupa dah jadi semakin biasa di dunia sibuk masa kini. Tak kira usia muda atau tua ia menyerang. Kadang-kadang penat perah otak dan minda, tapi tak ingat-ingat juga. Selalu tak berhadapan dengan situasi seperti ini? Bagaimana nak atasi masalah mudah lupa?
  • Menggerakkan minda : Lakukan aktiviti yang mampu merangsang otak seperti membaca, mempelajari sesuatu kemahiran, melakukan hobi, melancong dan lain-lain lagi. Kekurangan tidur dan stress membantu mempercepatkan proses lupaan.
  • Interaksi sosial : Perhubungan sosial dengan teman dan keluarga juga dapat membantu terhindarnya penyakit lupa. Kajian menunjukkan bahawa lebih banyak seseorang itu berinteraksi, semakin kurang mereka mengalami kerosakan fungsi kognitif.
  • Bersenam : senaman seperti berenang, jalan kaki dan berbasikal dapat meningkatkan aliran darah dalam otak sehingga hasilnya otak lebih muda mengingat sesuatu. Aerobik juga bagus..he3.
  • Buat petunjuk sistem memori : Semakin banyak informasi yang kita peroleh, semakin besar peluang kita menjadi lupa. Petunjuk sistem itu termasuklah mencatat maklumat, meltakkan sesuatu di tempat yang mudah dilihat, menyiapkan tugasan dengan segera, meminta ahli keluarga mengingatkan perkara2 penting dan lain2 yang difikirkan perlu.
  • Berdoa : Sebelum memulakan perjalan atau aktiviti gunakan sedikit masa untuk berdoa. Sentiasa beristighfar dan selalu dalam keadaan tenang juga mampu menghindarkan sifat lupaan dalam diri. 
  • Makan makanan /nutrisi yang meningkatkan daya ingatan : Dapatkan nutrisi yang mencukupi dan bagus untuk otak anda seperti telur, keju, kacang, minyak ikan, buah-buahan sitrus dan daging yang kaya dengan magnesium, vitamin B, vitamin C, DHA dan EPA
Omega Guard adalah minyak ikan keluaran Shaklee yg bagus untuk meningkatkan memori dan kesihatan otak anda.
Kelebihan Omega 3 dalam Omega Guard Shaklee
  • Minyak Omega 3 dalam Omega Guard Shaklee diekstrak dari ikan laut dalam dan berair sejuk (sardin, mackerel, herring dan anchovies)
  • Tidak dihasilkan dari minyak ikan hati ikan yang mengandungi toksik.
  • Mengandungi 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan minyak hati ikan.
  • Sangat berbeza daripada produk Omega 3 di pasaran kerana Omega Guard Shaklee satu-satunya minyak ikan omega 3 paling tulen, lengkap dengan 7 jenis asid lemak omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA dan ALA.
  • 1 kapsul Omega Guard Shaklee membekalkan 905 mg asid lemak omega 3, EPA dan DHA.
  • Dihasilkan daripada kaedah ultratulen bergred farmaseutikal berteknologi terkini.
  • kaedah ultratulen adalah proses penyulingan proprietari 3 molekul untuk mengekstrak omega 3 yang tulen dan menyingkirkan bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin dan PCB.
Dapatkan harga promosi Omega sepanjang Febuari.
Pasti anda tersenyum dengan harga yang hebat dari CN.

dan

Dapatkan konsultasi percuma, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian dari CN sebagai Shaklee Idependent Distributor anda.

serta

Anda juga akan dijemput ke group ekslusif [online] untuk customer2 shaklee.
     
Price list : SINI
Shaklee id : [921401]  
Call.SMS : [013-4381929]
Email : [cnurul79@yahoo.com]

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  
** Testimoni ini adalah pengalaman sendiri dan hasil dari setiap consumer mungkin berbeza. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Sila konsult dengan pengedar anda untuk lebih lanjut.

No comments:

Post a Comment