nuRul nFe...

Saya adalah pengedar sah SHAKLEE dan pengamal produk Shaklee tegar (highly diciplined consumer) Blog ini lebih kepada perkongsian hasil kerja Make-up, pengalaman bershaklee, dan testimoni2 sendiri walaupun ada banyak sekali testimoni2 keluarga dan customer2 saya

Dr Shaklee adalah Orang Pertama Mencipta Vitamin dan Kajian Beliau Bertepatan dengan Alam Semulajadi, Beliau Percaya Apabila Sesuatu Itu Berharmoni Dengan Alam Semulajadi, lanya Adalah Baik Untuk Kesihatan

Nurul cnurul79@yahoo.com sms / whatsapp 013-5847882 Penghantaran Seluruh Malaysia

Jom dapatkan HARGA PROMOSI bersama saya Pengedar Sah Shaklee ■ Perunding Vitamin Shaklee secara Percuma & Penerangan cara makan Vitamin Shaklee dengan cara yang betul ■ Walk in dimana-mana Branch / HQ Shaklee diseluruh Malaysia dengan menggunakan ID No. 921401 untuk mendaftar sebagai ahli Shaklee hanya RM65

Juga kepada anda yang ingin menambah pendapatan, anda boleh hubungi saya Saya akan masukkan anda dalam secret group InsyaAllah saya akan guide anda sebaik mungkin Jika betul-betul fokus dalam masa 3 bulan ke atas insyaAllah akan merasa income 4 angka

Nabi Muhamad SAW bersabda yang bermaksud,"

CEBURILAH KEGIATAN PERNIAGAAN KERANA DI DALAMNYA TERDAPAT 9/10 SUMBER REZEKI"(Al-Tirmizi)

Exchange LINK

Wednesday, March 13, 2013

Ke Arah Kehidupan Sihat Tanpa Kanser

Bulan lepas, banyak sangat saya dengar berita sedih dimana orang yang dikenali telah diserang penyakit kronik kanser. Hari ini pun, member office bercerita pasal abg nya yang menghidap kanser usus dan meminta saya cadangkan supplement Shaklee untuk beliau. Supplement Shaklee bukanlah ubat untuk menyembuhkan penyakit. Tapi klu diizinkan olehNya, moga2 usaha kita memberikan sedikit kelegaan kepada pesakit dengan bantuan pemakanan kesihatan dari Shaklee dan mudah-mudahan beliau sembuh dari penyakit yang dihidapinya. Lebih2 lagi untuk orang yang kita sayang. Ini membuatkan saya ingin share sedikit info pasal kanser. Info ini saya petik dari Flyer Shaklee.

KEARAH KEHIDUPAN SIHAT TANPA KANSER
In Malaysia, cancer is the third leading cause of premature death. According to the National Cancer Registry of Malaysia (NCR), 21,773 Malaysian are being diagnosed every year. It is estimated that one in four Malaysian (1:4) will develop cancer by 75 years old. Breast, colorectal (bowel), lung, cervical and nasopharyngeal are the top 5 cancers affecting both male and female in Malaysia.

Apa itu kanser?
Kanser adalah penyakit pada sel-sel. Sel dibina oleh gen-gen dalam tubuh badan. Apabila gen ini berkembang atau bertambah secara tidak normal dan tumbuh menjadi satu ketulan, ia menjadi kanser. Pada masa kini, kanser menjadi salah satu penyebab utama kematian kerana kita terdedah kepada risiko seperti merokok, diet yang tidak sihat, alkohol, pendedahan kepada cahaya matahari yang excessive, radiasi, masalah genetik, kurang bersenam dan masalah berat badan.

Bagaimana Mencegah Kanser?
Dengan mengetahui faktor penyebab kanser, maka bolehlah membantu kita mencegah penyakit ini. Dianggarkan lebih kurang 40% dari semua kanser boleh dicegah. Selain dari menukar cara hidup ke arah hidup sihat, penambahan supplemen dalam diet anda juga boleh membantu dalam mencegah kanser.

Kajian telah menunjukkan bahawa nutrien-nutrien di bawah boleh membantu mengurangkan risiko  kanser dan membantu ke arah kesihatan yang optimum.

Biji pumpkin, Biji plantago, Bungan Japanes Honey Suckle dan Bunga Safflower
  • Imun sistem yang kuat memainkan peranan yang penting dalam mencegah dan mengurangkan risiko kanser. 
  • Campuran tumbuhan yang unik telah dikaji secara klinikal dan meningkatkan penghasilan interferon semulajadi, yang mana sangat penting dalam meningkatkan imun sistem.
Resveratrol
  • Mengandungi properti anti kanser dan anti inflmmotory
  • Boleh menghalang perkembangan sel kanser termasuklah payu dara, prostat, perur, kolon, pankreas dan kanser tyroid.
Kalsium
  • penting untuk tulang, gigi dan proses metabolik dalam tubuh badan.
  • National Cancer Institute telah membuat kajian dan menunjukkan; bagi wanita yang telah lepas menopos lebih banyak jumlah kalsium yang dimakan dari sumber supplement mahupun makanan; lebih kurang 1300mg per hari didapati lebih rendah risiko kanser.
  • satu kajian terbaru didapati terdapat pengurangan dalam terjadi semula kanser kolon (precancerous polys) dengan pengambilan supplement kalsium.
Corotenoids
  • Beta dan Alpha carotene, astaxanthin, lycopene, lutein dan zeaxanthin carotenoids telah pun dikaji dengan meluas tentang kebaikannya kepada kesihatan.
  • mengandungi properti antioksidan yang tinggi.
  • dengan pengambilan caratenoid yang tinggi, kajian telah menunjukkan risiko pelbagai kanser lebih rendah. Ini termasuklah kanser paru-paru, bladder, perut, prostat, kepala, leher dan hati dengan pengambilan carotenoids.
Vitamin E
  • antioksidan yang kuat
  • kajian telah menunjukkan pengambilan vitamin E sebagai supplement dapat mengurangkan risiko kanser prostate.
Vitamin C
  • antioksidan yang sangat efektif
  • membantu dalam melindungi tubuh badan akibat kerosakan dari radikal bebas. Radikal bebas dihasilkan dengan pendedahan kepada toksin dan bahan cemar seperti asap rokok.
  • Kajian telah menunjukkan bahawa pengambilan vitamin C yang lebih tinggi dapat mengurangkan berlakukan kanser pada mulut, kerongkong dan vocal chord, esfogus, perut, colon rectum dan paru-paru. 

TINGKATKAN IMUN SISTEM KITA DENGAN NUTRISI SHAKLEE UNTUK KEHIDUPAN YANG LEBIH SIHAT
VIVIX
Satu campuran botanikal yang unik. 
Kandungan : Polyganum Cuspidatun, Muscadine Grape, European Elderberry dan Purple Carrot. Kaya dengan polyphenol yang membantu dalam kesihatan optimum.

SET AC
 Supplement antioksidan yang kuat. Membantu dan melawan radikal bebas serta meningkatkan sistem perlindungan tubuh badan.
NUTRIFERON
Campuran Pumpkin Seed, Platango Seed, Japanese Honey Suckle dan Safflower. Meningkatkan pengeluaran interferon tubuh badan secara semulajadi. Secara tidak langsung meningkatkan sistem imun badan.
OSTEMATRIX
Matrix yang unik mengandungi Kalsium, Vitamin D, Magnesium dan lain-lain lagi. Keberkesanan penyerapan oleh tubuh badan telah dibuktikan secara klinikal.


**These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

No comments:

Post a Comment