nuRul nFe...

Saya adalah pengedar sah SHAKLEE dan pengamal produk Shaklee tegar (highly diciplined consumer) Blog ini lebih kepada perkongsian hasil kerja Make-up, pengalaman bershaklee, dan testimoni2 sendiri walaupun ada banyak sekali testimoni2 keluarga dan customer2 saya

Dr Shaklee adalah Orang Pertama Mencipta Vitamin dan Kajian Beliau Bertepatan dengan Alam Semulajadi, Beliau Percaya Apabila Sesuatu Itu Berharmoni Dengan Alam Semulajadi, lanya Adalah Baik Untuk Kesihatan

Nurul cnurul79@yahoo.com sms / whatsapp 013-5847882 Penghantaran Seluruh Malaysia

Jom dapatkan HARGA PROMOSI bersama saya Pengedar Sah Shaklee ■ Perunding Vitamin Shaklee secara Percuma & Penerangan cara makan Vitamin Shaklee dengan cara yang betul ■ Walk in dimana-mana Branch / HQ Shaklee diseluruh Malaysia dengan menggunakan ID No. 921401 untuk mendaftar sebagai ahli Shaklee hanya RM65

Juga kepada anda yang ingin menambah pendapatan, anda boleh hubungi saya Saya akan masukkan anda dalam secret group InsyaAllah saya akan guide anda sebaik mungkin Jika betul-betul fokus dalam masa 3 bulan ke atas insyaAllah akan merasa income 4 angka

Nabi Muhamad SAW bersabda yang bermaksud,"

CEBURILAH KEGIATAN PERNIAGAAN KERANA DI DALAMNYA TERDAPAT 9/10 SUMBER REZEKI"(Al-Tirmizi)

Exchange LINK

Wednesday, January 15, 2014

Kenapa Makanan Tambahan diperlukan dan Bolehkah makan banyak Vitamin?

Semakin canggih pembangunan perubatan, teknologi dan penemuan saintifiknya semakin meningkat kadar penyakit-penyakit yang membawa maut, seperti serangan jantung, kanser, kencing manis, darah tinggi dan sebagainya.

Ini bermakna perkembangan dan kecanggihan bidang perubatan tidak dapat menyumbang kearah pengurangan bilangan pesakit samada yang sedia ada mahupun yang baru. 

Kajian menunjukkan perkembangan teknologi perubatan hanya mampu memberi manfaat kepada mereka-mereka yang telah mengidap penyakit yang memerlukan rawatan dan perubatan yang lebih canggih dan selesa, tetapi dengan harga yang turut meningkat seiring kemajuannya.

Kenapa makanan tambahan diperlukan?
Umum mengetahui, untuk pencegahan penyakit-penyakit moden kini, sel-sel kita perlu mendapatkan zat-zat serta nutrien yang semakin sukar didapati dari amalan pemakanan gaya hidup moden kini. Kita lebih mementingkan keselesaan berbanding kesihatan kita.

Kehidupan moden, makanan segera yang berleluasa menjadi penyumbang utama masalah kesihatan moden. Mudah, ringkas, sedap, kenyang, tapi penuh segala bahan kimia iaitu pengawit, perisa, perasa, logam berat, tinggi gula, kolesterol dsb.

Kita mempunyai beratus trillion sel yang sedang bekerja didalam setiap sistem-sistem kita yang terdiri dari organ-organ dan tisu yang sedang membina kehidupan. Kesihatan kita bergantung kepada nutrien-nutrien yang diperolehi oleh kesemua sel-sel  tersebut. Mampukah nutrien-nutrien itu diperolehi dari sumber-sumber makanan kita hari ini?

Tahukah anda?
Ikan yang dibekalkan kepada kita dari Thailand, lndia dsb direndam di dalam ubat mayat yang dinamakan Formalin, supaya tahan lama? Ayam kita ialah anak ayam yang disuntik hormon dsbnya supaya cepat besar, pulangan segera. Sayur kita ialah sayur yang diselimuti racun serangga yang hebat hinggakan ulat pun tak berani makan. Sebab yang ulat tak makanlah yang mmpunyai harga, yang menjadi pilihan kita.

Buah-buahan kita yang telah disimpan lama, yang telah diawet dengan white chemical, yang kelihatan putih berkilat pada buah epal dan sebagainya. Dikatakan untuk sampai kepada kita makan masa berbulan-bulan.sedangkan vitamin mula hilang sejak ianya mula dipetik. Begitulah dengan apa saja yang disediakankepda kita hari ini seperti beras, gula, tepung, segala telah diproses secara kimia. 

Gula putih adalah kristal putih yang terhasil setelah proses membuang semua vitamin, molasses, mineral, protin, serat dan lain-lain kandungan yang berfaedah terkandung di dalam air tebu. Ia tidak terdapat di alam semulajadi, sangat merbahaya kepada manusia, malah tidak sesuai untuk dimakan. Bagi saya, gula putih adalah racun yang merbahaya.

Oleh itu, Kenapa Perlunya Makanan Tambahan.
  • Kerana kita tidak mampu untuk menternak ayam sendiri, menangkap ikan sendiri, tanam sayur sendiri, dsb? 
  • Sebagai pelopor dibidang vitamin, doktor Forest C Shaklee telah melihat jauh kehadapan dimana beliau telah menjangka bahawa di dalam dunia yang moden nanti, segalanya segera dan makanan segar sudah sukar diperolehi. Sebagai solusi nya, we suplement our foods and suplement becomes A Modern Solution To A Modern Problems sebagai Nutritional lnsurance.

Bolehkah Makan Banyak Vitamin? 
Sebenarnya kita dah lama kekurangan vitamin jadi kalau kita ambil vitamin-vitamin mengikut kuantiti seperti tertera dibotol , itu hanya memenuhi keperluan harian sahaja, sebab itu kalau kekurangan teruk kena ambik lebih, untuk menampung kekurangan yang lama.

Kenyataan yang biasa kita dengar ” ialah orang mati kerana kekurangan zat, bukan kerana terlebih zat.” 

Tetapi saya hanya mewakili vitamin jenama shaklee sahaja ye, kerana komitmen syarikat tentang 100% semulajadi dan penyerapan yang cepat iaitu dalam masa 30 minit segala nutrien yang tertera dilabel telah berada didalam darah bersedia untuk diserap, hasil keputusan ujian klinikal, The Shaklee Difference.




Shaklee id : [921401]  
SMS / Whatsapp : [017-4387016]
Email : [cnurul79@yahoo.com
 LIKE Fan Page : PengedarShakleePerak



No comments:

Post a Comment