nuRul nFe...

Saya adalah pengedar sah SHAKLEE dan pengamal produk Shaklee tegar (highly diciplined consumer) Blog ini lebih kepada perkongsian hasil kerja Make-up, pengalaman bershaklee, dan testimoni2 sendiri walaupun ada banyak sekali testimoni2 keluarga dan customer2 saya

Dr Shaklee adalah Orang Pertama Mencipta Vitamin dan Kajian Beliau Bertepatan dengan Alam Semulajadi, Beliau Percaya Apabila Sesuatu Itu Berharmoni Dengan Alam Semulajadi, lanya Adalah Baik Untuk Kesihatan

Nurul cnurul79@yahoo.com sms / whatsapp 013-5847882 Penghantaran Seluruh Malaysia

Jom dapatkan HARGA PROMOSI bersama saya Pengedar Sah Shaklee ■ Perunding Vitamin Shaklee secara Percuma & Penerangan cara makan Vitamin Shaklee dengan cara yang betul ■ Walk in dimana-mana Branch / HQ Shaklee diseluruh Malaysia dengan menggunakan ID No. 921401 untuk mendaftar sebagai ahli Shaklee hanya RM65

Juga kepada anda yang ingin menambah pendapatan, anda boleh hubungi saya Saya akan masukkan anda dalam secret group InsyaAllah saya akan guide anda sebaik mungkin Jika betul-betul fokus dalam masa 3 bulan ke atas insyaAllah akan merasa income 4 angka

Nabi Muhamad SAW bersabda yang bermaksud,"

CEBURILAH KEGIATAN PERNIAGAAN KERANA DI DALAMNYA TERDAPAT 9/10 SUMBER REZEKI"(Al-Tirmizi)

Exchange LINK

Sunday, May 12, 2013

Tingkatkan selera makan anak anda | Meal Shakes untuk fussy eaters

Adakah anak anda memberi ekspresi muka seperti ini setiap kali anda cuba memberinya makan? Walaupun dah pelbagai cara, jenis, bentuk dan warna makanan yang anda beri?
 
Apa itu MEALSHAKE? saya percaya ramai ibu-ibu yang tak pernah dengar malah ada yang tak pernah tahu pon produk shaklee ni. Shaklee dah bertapak di Malaysia di subang sejak 1995.. Sebuah syarikat yang berlandaskan falsafah dalam menawarkan produk mesra alam dan kesihatan yang baik. Shaklee selaras dan patuh pada prinsip yang telah dibina oleh pengasasnya, Dr Forrest C Shaklee.

Sebagai seorang ibu, jika anak2 kurang selera makan mulalah si ibu akan rasa susah hati. Betu kan? Berikut beberapa tips yang mungkin ibu2 boleh praktikkan jika anda mengalami masalah seperti di atas.. Kan seronok rasanya klu tgk anak2 mau makan dan tidak memilih makan [fussy eater]. Cuba lah yer.. credit
  • ibu yang berkerja, luangkan sedikit masa tetapi memanfaatkan masa itu dengan berkualiti untuk menyuapkan anak makan sebab anak memahami kesibukan anda yang berkerja. Oleh itu dia akan makan jika anda yang menyuapnya.
  • berikanlah kepuasan psikologi kepada anak sesuai dengan usia dan dalam suasana yang menyenangkan hatinya. Seperti makan sambil berjalan-jalan . Ini sesuai buat kanak-kanak beusia 6 bulan sehingga 2 tahun. 
  • Semasa anda pulang dari kerja, perkara pertama anda perlu lakukan adalah menyapa anak, tanya sudah makan ke belum. Jika belum berikannya makanan terlebih dahulu. 
  • Jangan memaksa anak makan sehingga terpaksa mencubit memukul atau memarahinya. sebab itulah timbul masaalah anak tidak mahu makanan yang berkhasiat, sebaliknya memujuk dan jelaskan kepadanya dulu tentang makanan yang akan anda sediakan dalam menu dahulu dengan harapan, dia beransur-ansur mencuba makanan itu.
  • Sebaiknya dari usia awal anak , anda menerapkan nilai penghargaan dan hukuman yang positif. Misalnya jika anak mahu makan berilah pujian,pelukkan dan ciuman. kalau tidak mahu makan katakan anda tidak mahu menonton tv bersamanya atau tidak mahu bermain denganya. 
  • Setelah anak mencapai usia 4 hingga 6 bulan mulalah perkenalkan makanan segera yang perlu dibancuh dengan susunya .Jika lebih enam bulan , lebih baik sediakan buburnya sendiri dengan mencampurkan pelbagai sayuran ,kentang, lobak , dan lauk pauk yang disediakan dengan pelbagai variasi rasa . Jika anak anda cirit-birit atau muntah-muntah ubah menu untuk memberi kesesuaian kepadanya. 
  • Apabila bayi sudah merasai perubahan rasa makan dia mungkin akan memuntahkan makananya anda perlu masukkan semula dengan kuantiti yang dikurangkan dan dicairkan sedikat. 
  • Dalam kes anak yang mengalami gangguan psikologi akan cuba menyampaikan protesnya dengan cara menyembur atau memuntahkan makanan yang anda suap ia akan dapat di atasi apabila umurnya mencecah tiga tahun.

Ketahui lebih lanjut cara untuk meningkatkan selera anak anda SINI
 
Info & Pesanan Produk SHAKLEE:
[✔] PM : Fanpage | RSKL
[✔] SMS : 013-4381929 (Nurul)
[✔] Email : cnurul79@yahoo.com

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

No comments:

Post a Comment