nuRul nFe...

Saya adalah pengedar sah SHAKLEE dan pengamal produk Shaklee tegar (highly diciplined consumer) Blog ini lebih kepada perkongsian hasil kerja Make-up, pengalaman bershaklee, dan testimoni2 sendiri walaupun ada banyak sekali testimoni2 keluarga dan customer2 saya

Dr Shaklee adalah Orang Pertama Mencipta Vitamin dan Kajian Beliau Bertepatan dengan Alam Semulajadi, Beliau Percaya Apabila Sesuatu Itu Berharmoni Dengan Alam Semulajadi, lanya Adalah Baik Untuk Kesihatan

Nurul cnurul79@yahoo.com sms / whatsapp 013-5847882 Penghantaran Seluruh Malaysia

Jom dapatkan HARGA PROMOSI bersama saya Pengedar Sah Shaklee ■ Perunding Vitamin Shaklee secara Percuma & Penerangan cara makan Vitamin Shaklee dengan cara yang betul ■ Walk in dimana-mana Branch / HQ Shaklee diseluruh Malaysia dengan menggunakan ID No. 921401 untuk mendaftar sebagai ahli Shaklee hanya RM65

Juga kepada anda yang ingin menambah pendapatan, anda boleh hubungi saya Saya akan masukkan anda dalam secret group InsyaAllah saya akan guide anda sebaik mungkin Jika betul-betul fokus dalam masa 3 bulan ke atas insyaAllah akan merasa income 4 angka

Nabi Muhamad SAW bersabda yang bermaksud,"

CEBURILAH KEGIATAN PERNIAGAAN KERANA DI DALAMNYA TERDAPAT 9/10 SUMBER REZEKI"(Al-Tirmizi)

Exchange LINK

Tuesday, September 2, 2014

Tips Peperiksaan Penguasa Kastam 6 September 2014

Baru-baru ini SPA telah memanggil calon-calon Peperiksaan Online Penguasa Kastam W41 untuk menduduki peperiksaan 6 September 2014 melalui SMS dan juga emel. Tahniah yer kepada sesiapa yang namanya tersenarai dalam jemputan tersebut. Sebelum ni jemputan untuk Penolong Penguasa Kastam. Apa pendapat korang dengan sistem peperiksaan online yang diadakan oleh pihak SPA kali ni? Sebab peperiksaan akan datang bukanlah kali yang pertama yer. Kepada yang berpengalaman sebelum ni, adakah anda berpuas hati? Entry ni, bukan nak buat survey ker apa ker...just nak share tips ngan korang2 yang akan menduduki peperiksaan tersebut. 
contoh soalan pengetahuan am matematik IQ ujian psikometrik peperiksaan penguasa kastam w41 300x157 CONTOH SOALAN PEPERIKSAAN PENGUASA KASTAM W41

Panggilan peperiksaan kali ini juga adalah secara online dan diharapkan ianya berjalan lancar tidak seperti exam online sebelum ini. Terjadi kepada kawan satu office, dimana beliau dah menjawap soalan peperiksaan tersebut, malangnya bila keputusan keluar, nama beliau tidak tersenarai dalam database....Adakah GAGAL ? Adakah LULUS ? atau adakah beliau TIDAK menduduki peperiksaan tersebut? Tiada jawapan untuk soalan ni. Yang pastinya beliau memang telah menduduki peperiksaan tersebut.

Disini saya sharekan beberapa tips yang mungkin dapat membantu anda mensiap siagakan diri... :)

[Tips 1] Laptop dan internet mesti laju

Anda bakal jawab soalan secara online. Gunakan laptop atau komputer yang baru dan sambungan internet yang laju supaya anda tidak terputus sambungan semasa jawab soalan nanti. 

Apa terjadi jika komputer dan connection internet slow? Ya...anda mungkin perlu refresh kembali internet anda dan kemungkinan besar jawapan yang telah anda jawab akan hilang! Ia pernah berlaku kepada calon bagi exam yang lepas. Elakkan guna komputer pejabat jika anda menjawab soalan pada waktu pejabat. (Mungkin sebab ini yang terjadi kepada kawan saya)

Pinjam laptop rakan anda yang lebih terkini dan pastikan internet anda laju untuk elakkan anda buat kerja dua tiga kali.

Ingat...Masa anda sangat TERHAD!

[Tips 2] Dapatkan link dalam emel anda

Jangan guna link akses ke ruang menjawab soalan daripada e-semakan di halaman web SPA. Kerana pada waktu tersebut, ramai yang akan kunjungi e-semakan untuk dapatkan link pada waktu yang sama.

Trafik amat tinggi! Anda mungkin ambil masa yang lama untuk loading web tersebut sedangkan ada mereka yang lain telah mula jawab soalan.

Ini boleh buatkan anda gelisah. Solusinya, buka emel anda dan dapatkan link pautan akses pada emel yang dikirimkan oleh pihak SPA.

Ingat 2 perkara...

1. Laptop dan internet mesti laju
2. Dapatkan link dalam emel anda

Semoga tips ini memberi manfaat kepada anda.!!

2 comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))
  1. tahniah kpd yg berjaya. kpd yg gagal sila cuba lagi.
    btw, abah zuki follows your blog. no 186. tq

    ReplyDelete
  2. Tips yg berguna :)
    Good luck kpd semua calon

    ReplyDelete