nuRul nFe...

Saya adalah pengedar sah SHAKLEE dan pengamal produk Shaklee tegar (highly diciplined consumer) Blog ini lebih kepada perkongsian hasil kerja Make-up, pengalaman bershaklee, dan testimoni2 sendiri walaupun ada banyak sekali testimoni2 keluarga dan customer2 saya

Dr Shaklee adalah Orang Pertama Mencipta Vitamin dan Kajian Beliau Bertepatan dengan Alam Semulajadi, Beliau Percaya Apabila Sesuatu Itu Berharmoni Dengan Alam Semulajadi, lanya Adalah Baik Untuk Kesihatan

Nurul cnurul79@yahoo.com sms / whatsapp 013-5847882 Penghantaran Seluruh Malaysia

Jom dapatkan HARGA PROMOSI bersama saya Pengedar Sah Shaklee ■ Perunding Vitamin Shaklee secara Percuma & Penerangan cara makan Vitamin Shaklee dengan cara yang betul ■ Walk in dimana-mana Branch / HQ Shaklee diseluruh Malaysia dengan menggunakan ID No. 921401 untuk mendaftar sebagai ahli Shaklee hanya RM65

Juga kepada anda yang ingin menambah pendapatan, anda boleh hubungi saya Saya akan masukkan anda dalam secret group InsyaAllah saya akan guide anda sebaik mungkin Jika betul-betul fokus dalam masa 3 bulan ke atas insyaAllah akan merasa income 4 angka

Nabi Muhamad SAW bersabda yang bermaksud,"

CEBURILAH KEGIATAN PERNIAGAAN KERANA DI DALAMNYA TERDAPAT 9/10 SUMBER REZEKI"(Al-Tirmizi)

Exchange LINK

Monday, July 1, 2013

Kebaikan performance drink untuk ibu yang menyusukan anak.

PERFORMANCE DRINK Shaklee. Inilah dia minuman favourite sempena nak berpuasa. kekal bertenaga sepanjang hari. Insha Allah..

Saya nak cerita tentang performance drink atau minuman tenaga yang selalunya kita teringat tentang 100+ atau red bull atau livita cuma bezanya performance drink tiada gula dan perisa tambahan. Natural from it source.

Memandangkan dah nak start puasa nih so nak bgtaulah PD nih paling laris sekejap jerk dah habis. baik untuk semua peringkat umur lebih2 lagi untuk anda yang kerja berat, ibu ayah kita yang menghidap kencing manis, ibu2 hamil dan menyusukan serta anak2 yang baru nak blajar berpuasa. Yang pantang tak per boleh minum disaat orang lain menahan lapar dan dahaga... haha...best...!

Alkisahnya minggu lepas saya masih lagi ganti puasa. Hari pertama bersahur tu tak ketinggalan minum ESP + PD + Measlhakes. Masuk hari ke-2 tu boleh plak tak nak minum PD tapi nak shake ESP +Mealshakes + ais pagi2 buta. Kan sekarang nih musim panas. Dahaga nyer bukan main. Pagi2 buta pun dah dahaga lain macam. okeh jer dapat puasa mcm biasa tapi nyer...apa yang saya rasa amat2 lah berbeza dengan ketika minum PD. Badan terasa kering dan pijar dari hari sebelumnya. Bibir yang mungil nih pun kering..ha3...Memang terasa kering dan badan pun letih. So..puasa tahun ini..akan dipastikan stok PD sentiasa ada untuk saya dan mak.

Tadi saya sembang2 dengan kawan baru balik umrah dia kata mmg bagus PD nih sebab badan tak kering. Cuaca memang panas tapi bibir tak mengelupas. Syukurlah bawak PD rasa bertenaga nak buat ibadah umrah. Supplement lain pun dia bekal juga iaitu vitalea dan oste. Syukur sangat sebab sihat nak mengerjakan umrah tu.
Jom tengok apa yang best tentang PD.
Sekilas fakta tentang Performance Drink :
  • Minuman elektrolit yang mengawal keseimbangan bendalir badan agar tidak kekeringan atau mencegah dehidrasi. 
  • Mengandungi formula 3 jenis karbohidrat iaitu matodextrin, fructose & glucose yang penting untuk tenaga dan stamina. 
  • Mengandungi formula unik Shaklee iaitu Opticarb yang membekalkan tenaga serta-merta dan berterusan tanpa mengganggu kestabilan gula dalam darah.
Untuk ibu2 menyusu je ke Performance Drink ni.?.. ehhh tidakkk.... ia sesuai untuk:
  • Ahli Sukan 
  • Ibu yang menyusu, mengandung dan sedang berpuasa(insyaAllah mencegah dehydrate,sejukkan badan dan secara taklangsung susu tak akan merudum) ---> testimoni mommy lyna:"Setakat ni, alhamdulillah. Semalam kami semua tak terbangun sahur, sedar2 dah dekat Subuh, saya cuma sempat ambil 2 gelas Performance Drink ni, dan alhamdulillah sampai ke petang susu masih banyak bila dipicit anak2.Saya pernah berpuasa (puasa ganti) tanpa mengambil minuman ni, menjelang petang, susu dah mula ‘kering’ dan anak2 start mengamuk. 
  • Penghidap kencing manis 
  • Jemaah Haji dan Umrah ---> saya pergi umrah haritu..satu canister abih...alhamdulillah bertenaga tak mudah mengantuk..bestt..dan ini testimoni ibu kak N.. "Emak ibu sendiri pada mulanya tidak percaya dengan performance drink bagus untuk mereka yang ke umrah. Ibu belikan sebagai tanda hadiah sebelum emak bertolak ke umrah selama 14 hari perjalanan.Bila pulang dari umrah emak ibu seronok bercerita bagaimana sedapnya performance drink itu serta memang benar tidak rasa keletihan walau panas terik tetapi jemaah lain mengeluh keletihan.Seronoknya ibu dengar testimoni dari emak ibu 
  • Mereka yang bekerja di tengah panas ---> testimoni Cery bekas Engineer PETRONAS. dulu kalau kat miri..gi site,gi offshore..minum ni..mmg kurang rasa haus....kalo tak.keringg 
  • Orang dewasa/kanak2 yang demam ---> testimoni Lini yang sakit kepala/demam - "baguslah kak performance ni..saya minum..tidur..bangun tidur..hilang sakit kepala.rasa segar. 
  • Mereka yang sudah berusia/lemah ---> testimoni pn NurFiza- Selama ini abah saya jarang berpeluh, maklumlah abah jarang bersenam. Semenjak saya membelikan Performance Drink untuknya, beliau sangat sukakannya. Katanya abah sekarang selalu berpeluh walau berjalan dalam jarak yang dekat. Setiap hari beliau minta emak sediakan segelas performance drink untuknya. Alhamdulillah.  
  • Mereka yang letih setelah seharian bekerja ---> bagus untuk sesiapa sahaja...

pendek kata ... Shaklee Performance® gives you the carbohydrate energy that your body needs for endurance, as well as fluids and a unique balance of electrolytes to help prevent dehydration.
 
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

No comments:

Post a Comment