nuRul nFe...

Saya adalah pengedar sah SHAKLEE dan pengamal produk Shaklee tegar (highly diciplined consumer) Blog ini lebih kepada perkongsian hasil kerja Make-up, pengalaman bershaklee, dan testimoni2 sendiri walaupun ada banyak sekali testimoni2 keluarga dan customer2 saya

Dr Shaklee adalah Orang Pertama Mencipta Vitamin dan Kajian Beliau Bertepatan dengan Alam Semulajadi, Beliau Percaya Apabila Sesuatu Itu Berharmoni Dengan Alam Semulajadi, lanya Adalah Baik Untuk Kesihatan

Nurul cnurul79@yahoo.com sms / whatsapp 013-5847882 Penghantaran Seluruh Malaysia

Jom dapatkan HARGA PROMOSI bersama saya Pengedar Sah Shaklee ■ Perunding Vitamin Shaklee secara Percuma & Penerangan cara makan Vitamin Shaklee dengan cara yang betul ■ Walk in dimana-mana Branch / HQ Shaklee diseluruh Malaysia dengan menggunakan ID No. 921401 untuk mendaftar sebagai ahli Shaklee hanya RM65

Juga kepada anda yang ingin menambah pendapatan, anda boleh hubungi saya Saya akan masukkan anda dalam secret group InsyaAllah saya akan guide anda sebaik mungkin Jika betul-betul fokus dalam masa 3 bulan ke atas insyaAllah akan merasa income 4 angka

Nabi Muhamad SAW bersabda yang bermaksud,"

CEBURILAH KEGIATAN PERNIAGAAN KERANA DI DALAMNYA TERDAPAT 9/10 SUMBER REZEKI"(Al-Tirmizi)

Exchange LINK

Wednesday, August 6, 2014

Anta sayang tak Rasulullah?

Just for sharing. Kepada yang masih merokok, tolong kuatkan semangat untuk berhenti merokok. Kepada yang tidak merokok, tahniah diucapkan, tapi tolong gunakan adab/ilmu untuk menasihati, jangan terlalu beremosi. Sebak baca cerita ni, sekadar nak berkongsi..
Kisah seorang petugas sukarelawan Gaza yang merokok:
Sehinggalah menjejak kaki di bumi Gaza apabila ditegur oleh seorang anggota Alqassam semasa pergi ke kem di Jabaliya.
Soalan pertama dia tanya.. "anta isap rokok tak?" saya jawab; hisap tapi di Malaysia. Di Gaza tak hisap lagi..
Lepas itu dia senyap dalam 3, 4 minit. Saya tunggu soalan yang seterusnya. Kenapa susah payah dia nak tanya soalan yang kedua. Mungkin dia takut saya akan terasa hati kalau dia tanya soalan yang seterusnya. Kemudian dia menarik nafas dalam-dalam baru dia bertanya semula. "Anta sayang tak Rasulullah?" Saya dengan pantas menjawab "mana mungkin tidak sayang. Mestilah sayang...!"
Dia kemudian memberi penerangan; "kalau sayangkan Rasulullah, kita tidak akan buat apa yang Rasulullah tidak suka buat. Rasulullah tidak suka kepada perkara-perkara yang merosakkan diri sendiri dan orang lain. Rasulullah tidak suka kepada benda-benda yang berapi dan yang mengeluarkan asap. Rasulullah tidak suka kepada bau-bauan yang busuk.."
Katanya lagi "agaknya kalau kita buat juga perkara-perkara yang Rasulullah tidak suka, Rasulullah sayang tak dengan kita??"
Saya senyap terus. Airmata mengalir. Berasa sebak dan pilu dalam hati. Selepas hari tu sehingga kini saya dah tidak menyentuh rokok. Sehinggakan orang nak suruh hulur kotak rokok pun saya tak mahu.

Lagi info : 



No comments:

Post a Comment