nuRul nFe...

Saya adalah pengedar sah SHAKLEE dan pengamal produk Shaklee tegar (highly diciplined consumer) Blog ini lebih kepada perkongsian hasil kerja Make-up, pengalaman bershaklee, dan testimoni2 sendiri walaupun ada banyak sekali testimoni2 keluarga dan customer2 saya

Dr Shaklee adalah Orang Pertama Mencipta Vitamin dan Kajian Beliau Bertepatan dengan Alam Semulajadi, Beliau Percaya Apabila Sesuatu Itu Berharmoni Dengan Alam Semulajadi, lanya Adalah Baik Untuk Kesihatan

Nurul cnurul79@yahoo.com sms / whatsapp 013-5847882 Penghantaran Seluruh Malaysia

Jom dapatkan HARGA PROMOSI bersama saya Pengedar Sah Shaklee ■ Perunding Vitamin Shaklee secara Percuma & Penerangan cara makan Vitamin Shaklee dengan cara yang betul ■ Walk in dimana-mana Branch / HQ Shaklee diseluruh Malaysia dengan menggunakan ID No. 921401 untuk mendaftar sebagai ahli Shaklee hanya RM65

Juga kepada anda yang ingin menambah pendapatan, anda boleh hubungi saya Saya akan masukkan anda dalam secret group InsyaAllah saya akan guide anda sebaik mungkin Jika betul-betul fokus dalam masa 3 bulan ke atas insyaAllah akan merasa income 4 angka

Nabi Muhamad SAW bersabda yang bermaksud,"

CEBURILAH KEGIATAN PERNIAGAAN KERANA DI DALAMNYA TERDAPAT 9/10 SUMBER REZEKI"(Al-Tirmizi)

Exchange LINK

Friday, December 28, 2012

Kenapa Collagen diperlukan ???

Sebelum kita menginjak dewasa (bawah 25 tahun), tubuh kita sedang membesar & berkembang, dan hormon tumbesaran yang begitu banyak ni menggalakkan perkembangan otot-otot dan ligamen. Sediamaklum, kolagen adalah protein yang terlibat dalam pembinaan otot dan ligamen ni.

Menjangkau umur 25 tahun ke atas, hormon tumbersaran akan berkurangan dan penghasilan kolagen turut berkurangan. Collagen digunakan untuk menjaga kesihatan otot dan ligamen dalam tubuh manusia. Kadar penghasilan collagen akan terus berkurangn dengan kadar sebanyak 1.5% setahun. Oleh yang demikian, apabila kita berumur 45 tahun, anggaran sebanyak 75% kolagen yang diperlukan oleh badan kita sudah hilang.
 
Dari sudut kecantikan, penurunan paras kolagen berkait rapat dengan kesan penuaan pada kulit. Kulit akan berkedut apabila kolagen menyusut. Ini kerana collagen sebenarnya bermanfaat dalam pembinaan tisu-tisu penyambung. Akibat kekurangan kolagen dalam tubuh, penyambungan antara tisu-tisu akan menjadi kurang berkesan, lalu menjadikan pengangkutan bahan toksik dalam tubuh ke sistem limfatik menjadi sukar.
Ia juga mengganggu pengangkutan nutrisi dan bendalir tubuh, yang akhirnya menyebabkan kesan-kesan yang kelihatan pada kulit dan sel-sel lain. Apabila tisu-tisu penyambung ni tidak dapat berfungsi dengan sempurna, tubuh kita terpaksa menggunakan sistem alternatif untuk mengangkut toksin. Ini antara punca terjadinya selulit, kerana tubuh menjadikan lemak-lemak tersebut sebagai pelindung menyimpan toksin. Pengambilan kolagen memperbaiki fungsi tisu-tisu penyambung, sekaligus membenarkan toksin dihantar ke sistem limfa dan mendapatkan kembali nutrien dan hidrasi sel bagi kesihatan yang optimum.

Adakah Semua Kolagan Sama?
Tidak.
Kolagen terbaik adalah dari sumber haiwan kerana ia mudah diserap oleh tubuh. Dan kolagen dari ikan laut dalam lebih mahal dari kolagen dari ayam kerana sumbernya yang tidak mudah untuk didapati.

Kolagen  terbaik adalah kolagen yang dipatenkan di bawah standard yang terbaik bagi memastikan rantaian asid amino di dalamnya tidak rosak. Shaklee Collagen Powder, dari sumber sisik ikan merah laut dalam, mengandungi bahan-bahan penyokong untuk kecantikan dan kesihatan dari dalam.

 *** Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah  sebarang jenis penyakit.

Sebarang pertanyaan dan order, sila hubungi,

Cik Nurul (CN)
Independent Distributor Shaklee | 921401
Tel / sms | 013-438 1929 / 017-438 7016
Email : cnurul79@yahoo.com 

No comments:

Post a Comment