nuRul nFe...

Saya adalah pengedar sah SHAKLEE dan pengamal produk Shaklee tegar (highly diciplined consumer) Blog ini lebih kepada perkongsian hasil kerja Make-up, pengalaman bershaklee, dan testimoni2 sendiri walaupun ada banyak sekali testimoni2 keluarga dan customer2 saya

Dr Shaklee adalah Orang Pertama Mencipta Vitamin dan Kajian Beliau Bertepatan dengan Alam Semulajadi, Beliau Percaya Apabila Sesuatu Itu Berharmoni Dengan Alam Semulajadi, lanya Adalah Baik Untuk Kesihatan

Nurul cnurul79@yahoo.com sms / whatsapp 013-5847882 Penghantaran Seluruh Malaysia

Jom dapatkan HARGA PROMOSI bersama saya Pengedar Sah Shaklee ■ Perunding Vitamin Shaklee secara Percuma & Penerangan cara makan Vitamin Shaklee dengan cara yang betul ■ Walk in dimana-mana Branch / HQ Shaklee diseluruh Malaysia dengan menggunakan ID No. 921401 untuk mendaftar sebagai ahli Shaklee hanya RM65

Juga kepada anda yang ingin menambah pendapatan, anda boleh hubungi saya Saya akan masukkan anda dalam secret group InsyaAllah saya akan guide anda sebaik mungkin Jika betul-betul fokus dalam masa 3 bulan ke atas insyaAllah akan merasa income 4 angka

Nabi Muhamad SAW bersabda yang bermaksud,"

CEBURILAH KEGIATAN PERNIAGAAN KERANA DI DALAMNYA TERDAPAT 9/10 SUMBER REZEKI"(Al-Tirmizi)

Exchange LINK

Tuesday, October 28, 2014

Shaklee Effect : Menggunakan Shaklee dengan cara saya sendiri.

Baru-baru ini, saya telah membuat group gathering dan jemputan khas, of course ler leader saya Master Azlin dari Empayar SuccessSupermommies naungan Empayar Jutawan; PM Master Cery. Setiap dari kami dikehendaki memulakan bicara dengan bagaimana saya / kami boleh terjebak dengan Shaklee? Saya sendiri tidak sangka kerana sebelum tahun 2013, perkataan SHAKLEE pun saya tidak pernah tahu. 

Apakah Shaklee?

Shaklee merupakan peneraju perniagaan & pembuatan suplemen / vitamin semulajadi terulung di dunia, berusia lebih 55tahun, dan lebih 30 tahun di Malaysia. Walaupun begitu, selain suplemen, Shaklee juga mengeluarkan produk-produk lain. Boleh rujuk web Shaklee : www.shaklee.com.my



Adakah Shaklee halal?

Ya. Produk Shaklee Malaysia disahkan halal oleh Islamic Service of America yang merupakan badan diiktiraf JAKIM.

Saya mula makan Shaklee sebab utama untuk repair skin yang bermasalah. Walaupun tak seteruk jerawat batu, saya mempunyai masalah kulit yang berminyak, kulit yang sedikit kasar berjeragat (ini menampakkan tidak awet muda) dan mudah naik jerawat serta meninggalkan parut. Haishhh..memang merimaskan kalau mempunyai masalah  cam ni kan. Sungguh sadis sebab pelbagai usaha tanpa jemu dilakukan. Selepas beberapa ketika nampak keberkesanan pada diri sendiri, saya mula berjinak2 dengan bisnes Shaklee kerana antara sebab2 utama di bawah;
  • Produk yang berkualiti dan berkesan : Set kulit (Vita C, Vita E dan Vita B) pertemukan saya dengan Shaklee dan terus jatuh cinta. Sign up FREE MEMBER dengan belian Promosi Collagen sebulan selepas itu. Lebih kagum bila saya ketahui setiap bahan di dalam produk Shaklee menjalani 350 ujian kontiminasi dan hanya bahan mentah dengan Gred A sahaja dibenarkan untuk produksi.
  • Tiada paksaan daripada UPLINE : Tipikal MLM di Malaysia adalah orang atas agak "pushy" kepada orang bawah dan ini tidak berlaku dalam bisnes Shaklee saya. Malah sangat terkejut mengetahui Shaklee adalah pelopor dalam bisness MLM kerana Leader saya, MASTER AZLIN sendiri tidak pernak memaksa saya untuk terjebak dengan bisness ini. Saya sendiri yang meminta dan menyerah diri untuk menjadi anak didik beliau. Walaupun kini saya sudah bergelar SUPERVISOR, saya masih lagi duduk di bawa ketiak beliau untuk belajar, belajar, belajar dan sentiasa belajar. :)
  • Sistem Bonus yang Adil : Shaklee sangat unik kerana kita boleh dapat bonus walaupun TIADA Downline. Anak boleh pintas upline pada bila-bila masa untuk dapatkan bonus yang lebih tinggi dan paling penting, Shaklee beri bonus pada siapa yang usaha lebih. Bukan goyang kaki atau mengkayakan orang atas. Usaha kena setimpal untuk dapatkan Wang Besar. Bisness Shaklee mengubah pandangan saya yang negatif tentang bisness MLM serta mengubah saya untuk lebih positif kepada perkara-perkara yang lain.
  • Bisness yang MUDAH dan boleh dilakukan di rumah : saya maksudkan MUDAH kerana peranan saya adalah untuk berkongsi/Sharing dengan ramai orang tentang keseronokan saya menggunakan Shaklee dengan cara saya sendiri. Boleh gunakan sebarang media sosial untuk berkongsi. Ini sangat sesuai untuk saya yang jenis sedikit pemalu bila berjumpa dengan orang. Jadi, gunakan semua platform dengan cara menulis. Duduk rumah tak ler goyang kaki je kan. Isi masa mana yang terluang. Asal ada internet, saya boleh bekerja walau di mana saya berada.
  • Konsep Kerohanian yang ditekankan : Saya tidak pernah jumpa group yang mementingkan tentang kerohanian. Kepentingan untuk bergantung kepada Allah dalam menjemput rezeki. Besar ertinya kepada saya kerana Shaklee mengingatkan kembali kepada konsep back to basic. Selama ni hanya membaca di dalam buku-buku. Kini saya sendiri mengamalkannya. SubhanAllah, MasyaAllah. Konsep kerohanian yang diterap itu membuatkan saya makin jatuh cinta. Memang luar biasa kerana banyak mengubah hidup saya. Lagilah saya suka buat Shaklee dengan sepenuh hati.
  • Sistem Sokongan yang Kuat : Walaupun kami semua berniaga produk yang sama, tetapi kami tidak bersaing. Bahkan kami saling berpimpin tangan untuk mendaki puncak. Bila sama-sama down, sama-sama kami akan saling menaikkan motivasi sesama kami. Menarik bukan??? Kalau bukan sebab bersama Shaklee, tak mungkin saya belajar tentang kanser untuk membatu pesakit kanser, seni dalam nutrisi untuk kesihatan dan macam-macam lagi. Bahkan Shaklee juga menjadi asbab untuk saya menuntut ilmu marketing dari pelbagai sumber yang kemudiaan membantu lebih ramai orang untuk membuat bisness online.
  • Mesra Kanak-kanak / Family Friendly Group : Pernah hadiri mana-mana seminar dan anak-anak boleh berlari dalam kelas tak??? Mungkin mustahil di tempat lain tetapi tidak dengan Seminar atau coaching class kami. Tidak perlu pening mencari pengasuh anak kerana kita boleh bawa anak bersama ke kelas. Ada aktiviti khas yang disediakan untuk anak-anak.



Pandangan Saya.. (Bukan saya seorang malah ramai lagi ahli/pengedar shaklee yang kata camni.. :)

Join Shaklee tidak menjalankan bisness semata-mata kerana mendapatkan sesuatu (duit atau harta), tapi lebih kepada menjadi sesuatu. Contohnya kita tolong orang apa yang mereka kehendaki iaitu dengan menjual produk kesihatan ni, kita membantu orang ramai mendapatkan kesihatan yang baik. Keyakinan dan kepercayaan mereka, keutamaan kami. Yang nak jadi member pula, dapat menikmati beberapa keistimewaan bukan keuntungan semata2.
Alhamdulillah, dari sehari ke sehari kualiti diri saya, saya berusaha perbaikinya. Kita memang insan yang lemah, dan ia memberi banyak ruang untuk muhasabah. 

Menjadi saya, saya tidak pernah memaksa sesiapa untuk lakukan apa yang mereka tak mahu. Tapi sesiapa yang nak lakukan apa yang mereka mahu, serius, cekal, In Shaa Allah saya akan sedaya upaya membantu.

Ini bagi yang serius yer. Kalau anda serius dan berminat boleh LIHAT SINI.


No comments:

Post a Comment