nuRul nFe...

Saya adalah pengedar sah SHAKLEE dan pengamal produk Shaklee tegar (highly diciplined consumer) Saya juga melakukan aktiviti FREELANCE Makeup untuk sebarang occasion sekitar Perak Blog ini lebih kepada perkongsian hasil kerja Make-up, pengalaman bershaklee, dan testimoni2 sendiri walaupun ada banyak sekali testimoni2 keluarga dan customer2 saya

Dr Shaklee adalah Orang Pertama Mencipta Vitamin dan Kajian Beliau Bertepatan dengan Alam Semulajadi, Beliau Percaya Apabila Sesuatu Itu Berharmoni Dengan Alam Semulajadi, lanya Adalah Baik Untuk Kesihatan

Nurul cnurul79@yahoo.com sms / whatsapp 017-4387016 Penghantaran Seluruh Malaysia

Jom dapatkan HARGA PROMOSI bersama saya Pengedar Sah Shaklee ■ Perunding Vitamin Shaklee secara Percuma & Penerangan cara makan Vitamin Shaklee dengan cara yang betul ■ Walk in dimana-mana Branch / HQ Shaklee diseluruh Malaysia dengan menggunakan ID No. 921401 untuk mendaftar sebagai ahli Shaklee hanya RM65

Juga kepada anda yang ingin menambah pendapatan, anda boleh hubungi saya Saya akan masukkan anda dalam secret group InsyaAllah saya akan guide anda sebaik mungkin Jika betul-betul fokus dalam masa 3 bulan ke atas insyaAllah akan merasa income 4 angka

Nabi Muhamad SAW bersabda yang bermaksud,"

CEBURILAH KEGIATAN PERNIAGAAN KERANA DI DALAMNYA TERDAPAT 9/10 SUMBER REZEKI"(Al-Tirmizi)

Exchange LINK

Thursday, September 18, 2014

Mula percaya, kemudian jatuh cinta.

[ Shaklee Difference ]

Ramai yang "Claim" produk syarikat mereka berkesan, tapi dengan Shaklee kami MEMBUKTIKAN produk kami bukan shj BERKESAN, malah SELAMAT dan MESRA ALAM.

Ini bukan omong kosong yer..this is #‎shakleedifference. Bukan baru setahun dua bertapak. Dah lama...lebih 50 tahun di pasaran. Dah ramai mencuba, dah ramai yang merasai ‪#‎shakleeeffect‬. Makin ramai yang terus menggunakannya (bukan bermusim) dan semakin hari semakin ramai yang 'terpaksa' menjadi SID sekaligus terus jatuh cinta dgn #‎keahlianshaklee..

Ini BUKTI KUKUH...bukan produk bermusim2 yer Shaklee nih. Ini antara sebab saya percaya dan jatuh cinta dengan Produk Shaklee.
 
Buktinya ::
(1) lebih daripada 100 kertas kajian klinikal dan saintifik diterbitkan dalam jurnal saintifik yang menyokong keselamatan dan keberkesanan produk Shaklee.

(2) Penyelidikan saintifik telah menjadi teras strategi syarikat selama lebih dari 30 tahun.

(3) Shaklee mempunyai barisan saintis yang sentiasa komited dalam menjlnkan beribu-ribu kajian dan ujian kualiti terhadap 1 jenis produk sebelum satu produk itu dipasarkan. Tak ramai syarikat nutrisi yang mempunyai barisan saintis untuk membuat kajian dan ujian kualiti produk. 


 Shaklee id : [921401] Pengedar Sah Shaklee Perak 
SMS / Whatsapp : [017-4387016]
Email : cnurul79@yahoo.com
 LIKE Fan Page : PengedarShakleePerak

10 KUALITI PERIBADI YANG DISUKAI

Assalam semua rakan2 blogger sy...
Saya nak kongsikan sedikit perkongsian ilmu yang dikongsikan oleh Ustaz Dawi Cahyono Bin Nurdin dari Pusat Islam An-Nur, Universiti Teknologi Petronas baru selesai sebentar tadi.. Semoga kita bersama2 mencari hidayahNya.

1. Ketulusan (Keikhlasan) 
  • Menempati peringkat pertama sebagai sifat yang paling disukai oleh semua orang. Ketulusan membuat orang lain merasa aman dan dihargai, karena yakin tidak akan dibohongi. Orang yang tulus selalu mengatakan kebenaran, tidak suka mengada-ada, berpura-pura, mencari-cari alasan atau memutarbalikkan fakta. Prinsipnya “Ya diatas Ya dan Tidak diatas Tidak”. Tentu akan lebih ideal bila ketulusan yang selembut merpati itu diimbangi dengan kecerdikan seekor ular. Dengan begitu ketulusan tidak menjadi keluguan yang dapat merugikan diri sendiri. Ikhlas adalah asas pengabdian dalam Islam Surat Al-Bayyinah ayat 3.
2. Rendah Hati  
  • Berbeda dengan rendah diri yang merupakan kelemahan, kerendahan hati justru mengungkapkan kekuatan. Hanya orang yang kuat jiwanya yang boleh bersikap rendah hati. Ia seperti padi yang semakin berisi semakin menunduk.Orang yang rendah hati dapat mengakui dan menghargai kelebihan orang lain. Ia boleh menjadikan orang yang diatasnya merasa oke dan membuat orang yang dibawahnya tidak merasa rendah diri.
3. Kesetiaan.
  • Sudah menjadi barang langka dan sangat tinggi harganya. Orang yang setia selalu dapat dipercaya dan diharapkan. Dia selalu menepati janjinya, mempunyai komitmen yang kuat, rela berkorban dan tidak suka berkhianat.
4. Bersikap positif  
  • Orang ini Selalu berusaha melihat segala sesuatu dari kacamata positif, bahkan dalam situasi yang buruk sekalipun. Dia lebih suka membicarakan kebaikan daripada keputusasaan, lebih suka mencari solusi. Dia selalu berusaha memahami dan mengerti orang lain daripada frustasi, lebih suka memuji daripada mengecam, dsb.
5. Ceria  
  • Karena tidak semua orang dikaruniai penampilan ceria, maka keceriaan tidak semstinya diartikan ekspresi wajah dan tubuh, tapi sikap hati. Orang yang ceria adalah orang yang boleh menikmati hidup, tidak suka mengeluh dan selalu berusaha meraih kegembiraan. Dia dapat mentertawakan situasi orang lain, juga dirinya sendiri. Dia punya potensi untuk menghibur dan mendorong semangat orang lain.
Rasulullah SAW berpesan :’ Kamu tidak boleh menggembirakan semua orang dengan harta kekayaan yang kamu miliki, tetapi kamu boleh menggembirakan orang lain dengan dengan wajah yang ceria dan akhlak yang baik” ( Al- Hadis)
6. Bertanggung jawab  
  • Orang ini akan melaksanakan kewajibannya dengan sungguh-sungguh. Kalau melakukan kesalahan, dia berani mengakuinya. Ketika mengalami kegagalan, dia tidak akan mencari kambing hitam untuk disalahkan, bahkan kalau dia merasa kecewa dan sakit hati, dia tidak akan menyalahkan siapapun. Dia menyadari bahwa dirinya sendirilah yang bertanggung jawab atas apapun yang dialami dan dirasakannya. ( S. Al-Zalzalah ayat 7-8)
7. Rasa percaya diri  
  • Memungkinkan seseorang menerima dirinya sebagaimana adanya, menghargai dirinya dan menghargai orang lain. Orang yang percaya diri mudah menyesuaikan diri dengan lingkungan dan situasi yang baru. Dia tahu apa yang harus dilakukannya dan melakukannya dengan baik.
8. Berjiwa besar  
  • Dapat dilihat dari kemampuan seseorang memaafkan orang lain. Orang yang berjiwa besar tidak membiarkan dirinya dikuasai oleh rasa benci dan permusuhan. Ketika menghadapi masa-masa sukar dia tetap tegar, tidak membiarkan dirinya hanyut dalam kesedihan dan keputusasaan. ( S. Alim Imran 159)
9. Orang-orang yang “Easy Going” menganggap hidup ini ringan.  
  • Dia tidak suka membesar-besarkan masalah kecil. Bahkan berusaha mengecilkan masalah-masalah besar. Dia tidak suka mengungkit masa lalu dan tidak mahu khawatir dengan masa depan. Dia tidak mahu terbeban dengan masalah-masalah yang berada diluar kontrolnya.
10. Empati  
  • Adalah sifat yang sangat mengagumkan. Orang yang berempati bukan sahaja pendengar yang baik, tapi juga dapat menempatkan diri pada posisi orang lain. Ketika terjadi konflik dia selalu mencari jalan keluar terbaik bagi kedua belah pihak, tidak suka memaksakan pendapat dan kehendaknya sendiri. Dia selalu berusaha memahami dan mengerti orang lain.

 Shaklee id : [921401] Pengedar Shaklee Perak 
SMS / Whatsapp : [017-4387016]
Email : cnurul79@yahoo.com
 LIKE Fan Page : PengedarShakleePerak

Wednesday, September 17, 2014

Allah, kuatkanlah keyakinan hati ini bahawa rezeki itu adalah milik Mu.

BERBAIK SANGKA LAH DENGAN ALLAH

Sebagai orang Islam, kita dah diajar oleh ibu bapa kita, nenek kita, guru dan ustazah kita. Walau apapun yang kita lakukan, walau bisnes apa pun yang kita jalankan, kita perlu berbalik kepada Dia, Allah Maha Pencipta. Dalam setiap proses kehidupan atau proses perniagaan, kita perlu ada Dia disisi kita. Bukan sahaja sewaktu kita mula mencari-cari idea untuk bisnes, tetapi juga sewaktu kita sudah berada di puncak. Orang lain mungkin silih berganti, tetapi Dia pasti tetap bersama kita.

Tapi, apa yang berlaku kita bermula dengan tidak berasa yakin Allah boleh membantu kita. Sebab itulah kadang-kadang kita nak resign pun masih ragu-ragu. Maaf, saya bukan nak encourage orang untuk berhenti kerja, tetapi ini untuk mereka yang dah tak berminat bekerja, mereka yang lebih berminat nak berbisnes. Hati dah tak berada dalam ofis tu, jiwa dah memberontak, diri merasakan terseksanya terpaksa bangun pagi setiap hari, meninggalkan anak kecil dijaga dan dibelai oleh bibik saban hari. Tapi bila hati dah kuat nak resign, mulahlah rasa bolehkah kita hidup kalau berhenti kerja di company yang kukuh ini? Company yang besar ini? Biasanya bonus 4 bulan, ada juga company yang beri bonus 12 bulan?..

Semua ini berlaku kerana kita tidak yakin dengan Allah. Di mulut memang kata yakin, tapi sebenarnya kecut perut. Nak start buat bisnes pun takut-takut. Takut gagal ! Kenapa kita takut gagal sedangkan kita ada Allah? Inilah dia kerana kita tidak memulakan sesuatu perbuatan itu bersama-sama Allah. Kita tidak tanyakan kepada Dia dulu. Minta idea Dia dulu, minta permission Dia dulu?..

Setiap apa yang kita lakukan sebenarnya kita perlu sandarkan dan bergantung dengan Allah. Tapi, kita perlu yakin dan berbaik sangka dulu bahawa Allah itu adalah segalanya. Berbaik sangkalah dengan Dia. Bila kita mula berbaik sangka dengan Dia, barulah dia akan memberi, memberi dan memberi lagi. Dulu saya pun sama, kita sentiasa terasa kita ni banyak dosa dengan Dia. Kita terlalu diajar tentang takutkan api neraka..betul..memang tak salah..supaya itu akan menghindar kita dari melakukan dosa.

Tapi, bila saya lebih faham apa yang diajar oleh Mentor, berbagai 'law' yang diajar, kita relatekan dengan agama kita, dengan kefahaman kita. Ini lah 'law of attraction'. Apa kata kita mula ingatkan syurga. Sentiasa menyebut syurga, barulah kita dapat syurga dan sentiasa ingat Allah itu Maha Penyayang, Maha Pengampun. Maka kita akan rasa lega sangat. Rupanya Allah mengampunkan dosa kita kerana Allah tu Maha Penyayang. Allah itu Maha Pemberi Rezeki, bukannya syarikat yang kukuh itu yang memberi rezeki tapi semuanya datang dari Allah jua..

Sebenarnya, bila kita dah mula berbaik sangka dengan Allah, segala rintangan dalam bisnes dan sebagainya, kita akan rasa tenang sangat. Pasti Allah nak menguji kita supaya kita menjadi lebih kuat dan Dia dalam proses nak menaikkan darjat kita lagi. Allah nak memberi lagilah tu. Bila berbaik sangka dengan Allah, terasa hidup sangat mudah. Doa dapat..doa dapat..doa dapat...Yang best lagi, bila kita mula berbaik sangka dengan Allah, terasa nak melekat je kat sejadah, terasa nak berlama-lamaan di situ merayu-rayu dan meminta-minta pada Dia. Dulu selalu rasa pelik kenapa la tok kita, mak ayah kita, kalau solat tu lamanyaa tak habis-habis. Kita ni, berapa minit je dah setel. Rupanya bila kita kenal Allah barulah tahu betapa nikmatnya berlama-lamaan di atas sejadah. Betapa nikmatnya bila dapat berkomunikasi dengan Allah. Dalam kereta ke, dalam ofis ke atau di mana sahaja kita boleh berkomunikasi dengan Allah. Semakin banyak kita berkomunikasi dengan Allah, semakin banyak kita berdoa dengan Allah semakin timbul perasaan baik sangka dengan Allah.

Di rumah juga, kita kurangkan menakut-nakutkan anak-anak kita dengan api neraka, tetapi lebih kepada menampakkan mereka dengan syurga Allah. Pagi-pagi semasa minum pagi dengan anak-anak, kami berdoa" Ya Allah, berkatilah rezeki yang Engkau berikan kepada kami dan masukkanlah kami ke dalam syurgaMu.." kalau ikutkan, doa asalnya.."Ya Allah, berkatilah rezeki yang Engkau berikan kepada kami dan jauhkanlah kami dari api neraka". Kami tukar kepada syurga kerana pagi-pagi tak naklah bayangkan api neraka..pagi-pagi kami nak bayangkan keindahan syurga...

Bukankah bila kita sentiasa menampakkan kebaikan Allah, kita semakin berbaik sangka dengan Allah? Dan bila kita mula berbaik sangka dengan Allah, kita akan rasa Allah nak beri lagi..nak beri lagi..nak beri lagi...

ALLAH MAHA ADIL...ALLAH MAHA PEMBERI REZEKI
Kredit : Page Anis Choc
 
 

Wednesday, September 10, 2014

JANGAN Ikut BUDAYA Melayu, IKUT Apa Yang NABI Ajar !

JANGAN ikut BUDAYA Melayu. IKUT apa yg Nabi AJAR. 

Cerita penceramah & pakar kaunseling rumahtangga TUAN HJ HUSSIM, sahabat baik Dato Fadzilah Kamsah. Dia mengaku sgt bahagia bersama isterinya... 
Katanya," Sy bangga nak bagi tahu semua, dulu waktu anak-anak kecik, sayalah tukang cuci punggung anak2, salin lampin, sampai anak pancut kat muka, sayalah tukang basuh baju lampin semua...tu kerja saya...Isteri sy kata, "abg, malam2 abg ambik alih buat kerja tu semua ok"...kita sama2 kerja. 

"Saya nak bagitahu, dalam rumahtangga, suami kena rajin. Tak boleh malas...Lani dah senang, baru saya cari pembantu kat isteri saya. Tapi saya bangga nak bagi tahu itu yg sy buat dalam rumhatangga selama ini. Jemur baju kat luar, jiran sebelah tegur. Semua tu kerja saya dan sy tak malu mengaku.." 

Berforum pula sy dgn USTAZ NIZAM KADIR, katanya..
  • suami kena rajin, sampai siapkan makan untuk isteri sampai isteri boleh mkn, 
  • siapkan pakai sampai suami tolong iron baju isteri,  
  • siapkan rumah sampai suami yg jaga kebersihan rumah, mengemas semua suami,

Habis isteri?
Isteri sediakan diri untuk suami, bercantik2, picit2 suami, bermuka manis. Kalau isteri buat kerja rumah, isteri dapat pahala.
 
Sebab tu kalau sama2 kerja, sama2 buat, tapi suami kena lebih sebab tu memang tanggungjawab suami.  
 
Isteri kalau buat lebih, suami jangan lepas tgn pula, kena ada belas kasihan sebab ni bukan tugas isteri. Tapi hari ini perempuan buat kerja sampai tak ada masa rehat langsung, Mana tak tarik muka, mana muka tak nampak penat. Mana tak komplen suami. Macam mana nak bahagia rumahtangga?

Kita hari ni org Melayu nampak suami buat lebih sikit, kita kata isteri dia queen control, Padahal itu yg Islam suruh. Org perempuan buatlah kerja macam2, dlm hati dok menyumpah seranah, dalam hati dok kata nak redho tapi tak ikhlas2 juga, sia2 saja.Last2 penat dpt, dosa pun dpt"

USTAZ ZAHAZAN MOHAMAD:
"Menurut pendapat masyhur kalangan EMPAT MAZHAB, seorang isteri tidak diwajibkan melayani suaminya iaitu menyediakan makan, mencuci pakaian dan seumpamanya. Seandainya isteri melakukannya, ia hanyalah sebagai kesopanan atau akhlak mulia terhadap suami. Bukan kerana kewajipannya.

Oleh itu, jika suami menuntut isterinya atas masalah ini ke pengadilan syariah, maka tetap isteri tidak boleh dipaksa (tidak diwajibkan) melayani suaminya. Maka, sangatlah adil kalau suami bekerja, memeras keringat untuk menanggung kehidupan keluarganya. Sedangkan isteri bekerja d i rumah melayani kepentingan keluarga.

Jika isteri bekerja di luar rumah (sama2 mencari nafkah) , maka sudah seharusnya suaminya turut membantu menyelesaikan pekerjaan di rumah. Apalagi jika mereka mempunyai anak yang masih kecil"

Jika kita tiada ilmu, jangan kita memandai-mandai menjatuhkan hukum semua urusan rumahtangga adalah kewajipan isteri.

Ikutlah acuan yg Nabi ajarkan. Saidatina Aisyah melaporkan Nabi ketika di rumahnya, bagindalah yang paling bnyk senyum pada isterinya, yg paling bnyk khidmat dan buat kerja rumah untuk isterinya....

Menjadi wanita tidak penat. Jika suami faham tanggungjawab.
Menjadi suami tidak penat, bilamana semua beban kerja hilang dgn melihat senyuman, kecantikan dan kasih syg seorang isteri.

Adilnya Islam bila kita sama2 membantu...sama2 memuliakan antara satu sama lain. Apa yang penting KERJASAMA.

SEMOGA ALLAH AMPUNKAN KITA SEMUA.