nuRul nFe...

Saya adalah pengedar sah SHAKLEE dan pengamal produk Shaklee tegar (highly diciplined consumer) Blog ini lebih kepada perkongsian hasil kerja Make-up, pengalaman bershaklee, dan testimoni2 sendiri walaupun ada banyak sekali testimoni2 keluarga dan customer2 saya

Dr Shaklee adalah Orang Pertama Mencipta Vitamin dan Kajian Beliau Bertepatan dengan Alam Semulajadi, Beliau Percaya Apabila Sesuatu Itu Berharmoni Dengan Alam Semulajadi, lanya Adalah Baik Untuk Kesihatan

Nurul cnurul79@yahoo.com sms / whatsapp 013-5847882 Penghantaran Seluruh Malaysia

Jom dapatkan HARGA PROMOSI bersama saya Pengedar Sah Shaklee ■ Perunding Vitamin Shaklee secara Percuma & Penerangan cara makan Vitamin Shaklee dengan cara yang betul ■ Walk in dimana-mana Branch / HQ Shaklee diseluruh Malaysia dengan menggunakan ID No. 921401 untuk mendaftar sebagai ahli Shaklee hanya RM65

Juga kepada anda yang ingin menambah pendapatan, anda boleh hubungi saya Saya akan masukkan anda dalam secret group InsyaAllah saya akan guide anda sebaik mungkin Jika betul-betul fokus dalam masa 3 bulan ke atas insyaAllah akan merasa income 4 angka

Nabi Muhamad SAW bersabda yang bermaksud,"

CEBURILAH KEGIATAN PERNIAGAAN KERANA DI DALAMNYA TERDAPAT 9/10 SUMBER REZEKI"(Al-Tirmizi)

Exchange LINK

Friday, December 20, 2013

Jangan terima PENYAKIT dari mereka yang berpenyakit

Pernah tak dalam hidup kita, kita tersentap atau terasa dengan komen-komen pedas dari kawan-kawan, keluarga, anak buah, sedara mara, kawan sekerja atau dari mereka yang kita tak kenali. Maksud saya bukan komen membina tapi lebih kepada komen yang meruntuhkan pembangunan jiwa dan moral . Contohnya "ini semua sebab salah awak lah", "dia ni berniaga fikir untung duit jer bukan dia peduli atau ambil berat pasal kita pun", "awk bukan leader yang blablabla" dan banyak lagi komen2 pedas yang kadang buat hati kita tersentak.

Normal lah kita manusia biasa bukan malaikat, tu yang hati terkejut tu. Tapi satu sahaja pesanan saya, JANGAN TERIMA PENYAKIT. Mari saya cerita analogi yang saya baca dalam satu buku (Tak ingat tajuknya), katanya, apabila orang memberi komen yang berbaur negatif, ia umpama orang itu 'memberi penyakit' kepada kita. Ia seolah2 orang tu kata 'nah amiklah penyakit hati I'. Analoginya begini, katalah dalam kehidupan kita, orang datang batuk2 bersin2 depan muka kita, kita suka tak? Atau orang datang nak pindahkan virus penyakit kat kita. Kita terima ke tidak? Sudah tentulah tiada manusia pun yang nak terima virus apa jenis penyakit pun.. yer tak..??? Kalau terima bermaksud kita akan sakit lah..yer tak..???

Sama juga dalam kes ini, apabila kita 'terima' komen2 negatif dari golongan sedemikian, umpama kita menerima penyakit. Cuba tengok keadaan mereka yang sedang demam, sakit bukan dan rasa tak selesa 24jam. Sengsara ooo kalau demam panas, tu baru demam panas belum sakit lain yang arrghh... Sakit2 ni semua memang tak besttt. Sebab tu ada kata2 mengatakan hargai masa sihat sebelum datang masa sakit.

Jadi setiap kali kita membaca/mendengar sesuatu yang buat kita tersentap, cepat2 cakap pada diri.. 'aku takmahu terima penyakit ini'.. Jangan terima maksudnya, jangan reply atau balas. Susulilah dengan zikir dan istigfar.

Sejak dari itu saya tersenyum dan berikrar dengan diri taknak terima penyakit dari mereka2 yang berpenyakit hati. Kadang2 bila datang lagi orang hantar penyakit, cepat2 saya ingatkan diri tentang tips ini. Cepat2 saya cakap dengan diri.... kalau saya balas balik, bermaksud saya terima penyakit dia.. oh tidakk !!!!!! saya taknakkk hidup dalam keadaan 'sakit'...

Ingat yer, jangan terima penyakit2 yang orang keliling hantar ke anda, sebaliknya mari penuhkan cinta dihati, insyaAllah keajaiban pasti menanti hidup anda.


Shaklee id : [921401]  
SMS / Whatsapp : [017-4387016]
Email : [cnurul79@yahoo.com
 LIKE Fan Page : PengedarShakleePerak

No comments:

Post a Comment