nuRul nFe...

Saya adalah pengedar sah SHAKLEE dan pengamal produk Shaklee tegar (highly diciplined consumer) Blog ini lebih kepada perkongsian hasil kerja Make-up, pengalaman bershaklee, dan testimoni2 sendiri walaupun ada banyak sekali testimoni2 keluarga dan customer2 saya

Dr Shaklee adalah Orang Pertama Mencipta Vitamin dan Kajian Beliau Bertepatan dengan Alam Semulajadi, Beliau Percaya Apabila Sesuatu Itu Berharmoni Dengan Alam Semulajadi, lanya Adalah Baik Untuk Kesihatan

Nurul cnurul79@yahoo.com sms / whatsapp 013-5847882 Penghantaran Seluruh Malaysia

Jom dapatkan HARGA PROMOSI bersama saya Pengedar Sah Shaklee ■ Perunding Vitamin Shaklee secara Percuma & Penerangan cara makan Vitamin Shaklee dengan cara yang betul ■ Walk in dimana-mana Branch / HQ Shaklee diseluruh Malaysia dengan menggunakan ID No. 921401 untuk mendaftar sebagai ahli Shaklee hanya RM65

Juga kepada anda yang ingin menambah pendapatan, anda boleh hubungi saya Saya akan masukkan anda dalam secret group InsyaAllah saya akan guide anda sebaik mungkin Jika betul-betul fokus dalam masa 3 bulan ke atas insyaAllah akan merasa income 4 angka

Nabi Muhamad SAW bersabda yang bermaksud,"

CEBURILAH KEGIATAN PERNIAGAAN KERANA DI DALAMNYA TERDAPAT 9/10 SUMBER REZEKI"(Al-Tirmizi)

Exchange LINK

Thursday, June 6, 2013

Bekerja Dari Rumah dan Bisnes Online - Trend bekerja Masa Kini [Episode 1]

Alhamdulillah dapat saya menulis tentang bisnes online dari rumah berdasarkan pengalaman saya sendiri 'JUST DO IT" sempena Recognition MAY sebagai SUPERVISOR SHAKLEE. Selama tempoh 5 bulan saya berjinak secara manja-manja sahaja. Alhamdulillah....Hari bekerja, saya juga sibuk, menerima order dan menjawab soalan customer melalui Hp yang tak berapa nak canggih tapi bolehlah untuk WASAP..WASAP.!!! Dalam pada itu, ramai juga ibu-ibu di luar sana tak kurang juga yang bujang seperti saya, berminat menjalankan perniagaan shaklee ini secara online, tapi tak tau bagaimana..

Soalan lazim, “saya berminat nak dapat pendapatan sampingan dan buat bisnes online, tapi tak tau bagaimana.. Yang tau main facebook, tu memang terrer lah.. boleh bantu saya?’

Di atas merupakan soalan lazim customer pada saya. Bagaimana nak mulakan bisnes dari rumah. Bagaimana nak mendapatkan sedikit pendapatan tambahan bagi yang bekerja, dan bagi surirumah, sudah pastilah pendapatan lumayan sangat didambakan, demi membantu suami mahupun keperluan diri sendiri.


Mengimbas pengalaman saya sendiri, 2 tahun yang lepas saya telah mengusahakan perniagaan online secara part time. Macam-macam perniagaan yang saya jalankan, dan banyak blog juga yang saya lancarkan tapi semuanya suam-suam kuku dan akhirnya “bungkus”. Namun, saya tak pernah berputus asa sebab 2 tahun yang berlalu merupakan pengalaman saya, dan semua itu proses pembelajaran yang “amat mahal” dan tak dapat belajar di sekolah mahupun universiti.

Namun Alhamdulillah, December tahun lepas saya telah berkenalan dengan Shaklee secara online, dan membuat keputusan untuk serius bershaklee secara part time. Pada mulanya bertujuan untuk makan sendiri sahaja. Adore dengan COLLAGEN SHAKLEE..he3.. Saya tidak menyangka walaupun rank sebagai SUPERVISOR, tetapi ia memberi satu impak yang besar dan kepuasan kepada saya kerana income 4 angka tidak pernah diduga. Sebelum ini terlalu banyak bis AJL saya sertai seperti AMWAY, MARY KAY, NUTRIMETIC, TUPPERWARE, COSWAY dan ....banyak lagi.Rata2 perlukan saya renew keahlian setiap tahun..kebiasaanya memang sy akan terlupa untuk renew..huhuhu..SHAKLEE keahlian seumur hidup sebanyak RM65 sahaja. Sehingga kini sudah berganda-ganda balik modal yang saya sudah terima...begitu terharu rasanya dengan sambutan ke atas produk SHAKLEE yang saya terima dalam tempoh ini.

Dengan Shaklee, Allah telah pertemukan saya dengan group SUSUR GALUR JUTAWAN iaitu S2mommies yang 100% saya menimba ilmu secara online. Coaching secara online melalui FB, SMS, WASSAP, EMAIL dengan keluarga SHAKLEE yang lain. 24 jam online..dah cam 7E. Semuanya dilakukan secara online baik menjual produk mahupun berjumpa dengan usahawan baru yang berminat menyertai kami. Training juga dijalankan online, malah saya dan kumpulan saya dapat bermesyuarat secara online juga dalam “Group Tertutup Fb” yang hanya boleh diaccess oleh anak biz saya sahaja. Sambil berbaring2, sambil menggoreng ikan, sambil melayan TV...semua tuh boleh dilakukan dengan zaman serba canggih skrg nih. Sebab saya sendiri tak suka sangat nak bermeeting waktu malam.

Caranya? Melalui Facebook (Fb) dan blog. Tak tau menggunakan fb? Anda perlu memperlajarinya sebagai salah satu usaha untuk anda berjaya dalam bisnes online. Apapun bisnes yang anda lakukan, 2 medium ini sangat penting untuk menjamin kesinambungan bisnes anda berjalan dengan jayanya.

Kenapa saya katakan bisnes online trend bekerja masa kini? Dulu kita selalu mendengar cerita Irfan Khairi, bagaimana dia berjaya bergelar jutawan dalam usia yang muda. Tapi kini, saya dapat melihat ramai usahawan internet baru yang mencapai 3,4, 5 dan seorang rakan saya 6 angka SEBULAN, dengan menjalankan bisnes online. Siapa kata bisnes online tak ada masa hadapan? Full time mahupun partime. Hanya yang tahu, sanggup belajar dan tekad sahaja yang akan bertemu dengan kejayaan.

Jika anda masih bekerja, mulakanlah bisnes online anda secara part time [seperti saya], dan jika income bulanan melebihi pekerjaan tetap, tepuk dada tanya selera, adakah masih mahu bekerja ataupun menjalankan bisnes online dari rumah sepenuh masa. Jika anda surirumah, anda adalah kumpulan yang berpotensi besar untuk mengaut keuntungan dengan cepat. Sambil menguruskan anak-anak, anda boleh menjalankan bisnes anda tanpa mengganggu rutin harian.. Duit pun dapat, anak-anak juga membesar di depan mata.. Apa yang lebih menggembirakan hati seorang ibu bila dapat membesarkan sendiri anak-anak, di samping menyediakan keperluan kewangan mereka secukupnya.

Persoalan lagi, “bisnes apa yang saya mahu lakukan?”. Saya akan kupas mengenai isu ini dalam Bekerja Dari Rumah dan Bisnes Online - Trend bekerja Masa Kini [Part 2]. Berjumpa anda di lain masa..InshaAllah

Berminat menjalankan bisnes Shaklee? Sertai kumpulan saya dan anda akan dibimbing bagaimana menggunakan blog, Fb dan SMS Blast sebagai senjata pemasaran online paling berkesan dan personal coach juga diberikan jika anda serius berbisnes. Income? 3, 4 atau 5 angka, anda yang tentukan! Pilih leader yang tepat untuk menjamin kesinambungan bisnes anda berjalan dengan lancar, In sha Allah.

JUST DO IT FAST ACTION FAST RESULT

4 comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))
  1. Jika buat sungguh2 pasti berjaya :(

    ReplyDelete
  2. good luck..insyaAllah... keep in touch k..

    ReplyDelete
  3. Tahniah sis !! so proud of u.
    Nurul buktikan siapa buat dia dapat !!
    nak tak nak jer kan...
    Just do it & duplicate jelas menunjukkan the system work.

    jumpa di puncak kejayaan.

    ReplyDelete