nuRul nFe...

Saya adalah pengedar sah SHAKLEE dan pengamal produk Shaklee tegar (highly diciplined consumer) Blog ini lebih kepada perkongsian hasil kerja Make-up, pengalaman bershaklee, dan testimoni2 sendiri walaupun ada banyak sekali testimoni2 keluarga dan customer2 saya

Dr Shaklee adalah Orang Pertama Mencipta Vitamin dan Kajian Beliau Bertepatan dengan Alam Semulajadi, Beliau Percaya Apabila Sesuatu Itu Berharmoni Dengan Alam Semulajadi, lanya Adalah Baik Untuk Kesihatan

Nurul cnurul79@yahoo.com sms / whatsapp 013-5847882 Penghantaran Seluruh Malaysia

Jom dapatkan HARGA PROMOSI bersama saya Pengedar Sah Shaklee ■ Perunding Vitamin Shaklee secara Percuma & Penerangan cara makan Vitamin Shaklee dengan cara yang betul ■ Walk in dimana-mana Branch / HQ Shaklee diseluruh Malaysia dengan menggunakan ID No. 921401 untuk mendaftar sebagai ahli Shaklee hanya RM65

Juga kepada anda yang ingin menambah pendapatan, anda boleh hubungi saya Saya akan masukkan anda dalam secret group InsyaAllah saya akan guide anda sebaik mungkin Jika betul-betul fokus dalam masa 3 bulan ke atas insyaAllah akan merasa income 4 angka

Nabi Muhamad SAW bersabda yang bermaksud,"

CEBURILAH KEGIATAN PERNIAGAAN KERANA DI DALAMNYA TERDAPAT 9/10 SUMBER REZEKI"(Al-Tirmizi)

Exchange LINK

Friday, April 19, 2013

Sejauh mana kita sayang diri kita sendiri?

Memandangkan hari ini Negeri Perak bercuti sempena Keputeraan Sultan Perak yang ke 85, maka banyakler masa untuk saya mengadap blog yang tak seberapa ni dan memastikan perniagaan part time saya nih berjalan dengan sebaik mungkin. I am the BOS...hehehe..

Bagi saya, tak dinafikan mmg dah tertulis takdir dan tuah setiap insan di muka bumi ini. Tapi kalau diri sendiri tak percaya akan kebolehan sendiri, tak akan ke mana jugak akhirnya. So what i learnt is kita kena sayang dgn diri kita. Allah kurniakan masing2 dari kita kehebatan dan kelebihan. Setiap dari kita begitu unik dan mempunyai kelebihan masing-masing. Kalau kita asyik tengok dan fikir kehebatan org lain sampai bila2 kita takkan keluar dari comfort zone kita. Kita tak akan berjaya untuk naik ke puncak walau apa jua yang kita lakukan. So lets love ourselves, believe in ourselves, have faith in ourselves. 

Kalau kita sendiri tak suka dengan diri kita, bagaimana kita nak harapkan orang diluar sana suka kat kita. Betul tak aper yang saya cakap ni? Memang ini yang sering ditekankan oleh mentor-mentor jutawan Shaklee untuk saya dan anak-anak buah bisnes saya yang lain. In order to make others happy, kita sendiri mesti happy dengan life kita. Happy dengan diri kita. Happy dengan apa yang kita buat. Pendek kata, treat yourself like precious objects. Apply teknik rahsia cermin ajaib.
Kajian unggul (landmark study) yg dijalankan oleh third party terhadap pengguna suplemen Shaklee.. Study ini mengatakan pengguna Shaklee menunjukkan kesihatan yg lebih cemerlang berbanding mereka yang tidak mengambil vitamin langsung atau sekadar ambil satu dua vitamin.

Bukan sebarang bukti.. dah mmg terbukti pun.. jadi sendiri decide nak mkn vitamin atau tidak. Bila saya tgk slide ni, saya sangat setuju kerana sy sendiri rasa berbeza selepas amalkan makan supplement. Dari segi kesihatan Alhamdulillah. Setelah meningkat usia baru sedar diri kepentingan vitamin.. hehehe. Tapi better late than never..

Bisnes ni mmg best. Bukan semata2 sales ataupun mengejar sesuatu yg tak sepatutnya. Kami digalakkan untuk berkongsi tentang kesihatan, tentang nature. Bak kata Dr Shaklee "The medical field is interested in treating disease. I'm interested in building health."
 
Health is wealth. Orang sakit sahaja yang tahu nikmat dan mahalnya harga sebuah kesihatan. Pernah baca tak kata2 ni? "Hanya orang miskin yang tahu nikmat kekayaan, Hanya org sakit yang tahu nikmat kesihatan dan hanya org mati tahu nikmat kehidupan."
 
Sebab tu kalau sakit, ianya sebenar satu nikmat. Nikmat yang tak boleh kita biarkan ia berlalu begitu sahaja. Muhasabah dan renung balik. Tapi janganlah dah sakit teruk baru nak cari vitamin yer..
 
Manusia ini makhluk Allah yang paling istimewa. Kenapa saya berkata demikian? Kerana dikurniakan akal untuk memilih. Yes. We do have a choice. Nak pilih untuk terus hidup susah, give up, menyalahi takdir atau nak pilih untuk memperbaiki taraf hidup. Teringat saya kata2 dari movie Kung Fu Panda. Lebih kurang gini bunyinya "whatever past, is past. The only thing matter is what you choose now". Masa lampau tak menentukan siapa anda hari ini.

So..sejauh mana anda sayangkan diri anda...? Treat yourself like precious object.

xoxo

No comments:

Post a Comment