nuRul nFe...

Saya adalah pengedar sah SHAKLEE dan pengamal produk Shaklee tegar (highly diciplined consumer) Blog ini lebih kepada perkongsian hasil kerja Make-up, pengalaman bershaklee, dan testimoni2 sendiri walaupun ada banyak sekali testimoni2 keluarga dan customer2 saya

Dr Shaklee adalah Orang Pertama Mencipta Vitamin dan Kajian Beliau Bertepatan dengan Alam Semulajadi, Beliau Percaya Apabila Sesuatu Itu Berharmoni Dengan Alam Semulajadi, lanya Adalah Baik Untuk Kesihatan

Nurul cnurul79@yahoo.com sms / whatsapp 013-5847882 Penghantaran Seluruh Malaysia

Jom dapatkan HARGA PROMOSI bersama saya Pengedar Sah Shaklee ■ Perunding Vitamin Shaklee secara Percuma & Penerangan cara makan Vitamin Shaklee dengan cara yang betul ■ Walk in dimana-mana Branch / HQ Shaklee diseluruh Malaysia dengan menggunakan ID No. 921401 untuk mendaftar sebagai ahli Shaklee hanya RM65

Juga kepada anda yang ingin menambah pendapatan, anda boleh hubungi saya Saya akan masukkan anda dalam secret group InsyaAllah saya akan guide anda sebaik mungkin Jika betul-betul fokus dalam masa 3 bulan ke atas insyaAllah akan merasa income 4 angka

Nabi Muhamad SAW bersabda yang bermaksud,"

CEBURILAH KEGIATAN PERNIAGAAN KERANA DI DALAMNYA TERDAPAT 9/10 SUMBER REZEKI"(Al-Tirmizi)

Exchange LINK

Saturday, April 27, 2013

Prihatin dengan berat dan saiz badan? Terasa mula GEMUK?

Ramai juga kawan yang bagi tahu mereka nak kuruskan badan sebab badan makin naik tak kiralah sama ada anak dara, ibu2 dan juga ibu yang masih menyusukan anak...

Hakikat dan realiti untuk ibu menyusu:
  • Bila menyusu, ramai ibu yang akan minum susu demi memastikan kalsium yang diperlukan mencukupi. Susu mengandungi lemak walaupun sedikit. AMARAN!! : Namun cuba elakkan minum susu dan makan multivitamin dengan iron formula kerana susu akan mengurangkan penyerapan zat besi oleh badan. Pengambilan susu dengan banyak boleh memberi kesan kepada badan ibu terutama mereka yang rendah metabolisme, badan senang naik. Ramai yang menafikan namun hanya kita sahaja yang tahu badan kita.
  • Ibu yang menyusu perlu makan dengan teratur...namun ada ibu yang mengikut perasaan. Makan dengan banyak sehingga boleh menyebabkan berat badan naik secara langsung memberi kesan kepada bentuk badan terutama bagi ibu yang metabolismenya rendah. Bagi yang mempunyai kadar metabolisme tinggi tak perlu risau kerana semua makanan akan ditukarkan dalam bentuk tenaga dengan kadar segera dan golongan ini tidak perlu risau dengan masalah berat badan.

Bila si ibu itu mula merasakan badannya makin berat dan makin kehilangan "shape"...mulalah si ibu gundah gulana. Mulalah pencarian produk-produk kurus yang boleh membantu hajat dihati. Namun masalahnya si ibu tidak pula hendak mengambil tahu kandungan dalam produk tersebut yang adakala boleh menjejaskan penyusuan dan paling teruk mengganggu penghasilan susuibu oleh badan.


Hakikat dan realiti untuk si anak dara dan ibu2 yang tak menyusukan anak:
Secara peribadi melalui pengalaman saya dengan supplement, vitamin paling selamat diambil untuk membakar lemak secara langsung membantu sistem tubuh lebih lancar dan ia juga secara langsung membantu penghasilan susu dengan lebih baik. 
 
Bagaimanakah caranya?
Terlebih dahulu saya maklumkan perkara asas yang perlu diketahui oleh sesiapa juga yang hendak 'slim' tidak kira ibu menyusu ataupun tidak....

  • Multivitamin @ Vitalea - mengandungi semua vitamin yang diperlukan oleh badan termasuk zat besi yang penting untuk pembinaan darah. Perlu untuk ibu yang menyusu agar si ibu cukup darah dan tak mudah pengsan selain zat besi perlu untuk pertumbuhan anak.
  • Vitamin C - sebagai antioksidan yang paling mudah difahami iaitu membantu mencegah dari sakit.
  • B complex - Membantu membakar glukos untuk ditukarkan menjadi tenaga. (Sangat perlu terutama mereka yang rendah metabolisme). Menjadikan badan ibu yang menyusu bertenaga dan gembira kerana kestabilan hormon. Pengambilan vita B juga membantu penumpuan kerja si ibu dengan lebih baik. 
  • Alfalfa - sebagai fiber atau serat yang membantu kelancaran usus disamping menjadi milk booster bagi ibu yang menyusu. 
  • Lecithin - membantu membakar lemak yang berlebihan dalam badan. Selain itu ia membantu penghasilan kolin dan inositol untuk membantu daya ingatan si ibu lebih baik serta bagus untuk otak anak yang diperolehi dari susuibu. 
  • Energizing Soy Protien (ESP) - Ia mengandungi semua asid amino yang diperlukan oleh badan. Ia adalah non- GMO soy iaitu pembersihan soya tidak dilakukan dengan alkohol. Ia mengenyangkan dan memberi tenaga yang segera. Ia membantu penghasilan susu dengan cepat bagi ibu yang menyusu.


    Untuk maklumat lanjut keahlian, pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah, boleh berhubung dengan kami melalui;
     
    Shaklee id : [921401] 
    Call.SMS : [013-4381929]
    Email : [cnurul79@yahoo.com]
    LIKE Fan Page Kami
     
    * Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


No comments:

Post a Comment