nuRul nFe...

Saya adalah pengedar sah SHAKLEE dan pengamal produk Shaklee tegar (highly diciplined consumer) Blog ini lebih kepada perkongsian hasil kerja Make-up, pengalaman bershaklee, dan testimoni2 sendiri walaupun ada banyak sekali testimoni2 keluarga dan customer2 saya

Dr Shaklee adalah Orang Pertama Mencipta Vitamin dan Kajian Beliau Bertepatan dengan Alam Semulajadi, Beliau Percaya Apabila Sesuatu Itu Berharmoni Dengan Alam Semulajadi, lanya Adalah Baik Untuk Kesihatan

Nurul cnurul79@yahoo.com sms / whatsapp 013-5847882 Penghantaran Seluruh Malaysia

Jom dapatkan HARGA PROMOSI bersama saya Pengedar Sah Shaklee ■ Perunding Vitamin Shaklee secara Percuma & Penerangan cara makan Vitamin Shaklee dengan cara yang betul ■ Walk in dimana-mana Branch / HQ Shaklee diseluruh Malaysia dengan menggunakan ID No. 921401 untuk mendaftar sebagai ahli Shaklee hanya RM65

Juga kepada anda yang ingin menambah pendapatan, anda boleh hubungi saya Saya akan masukkan anda dalam secret group InsyaAllah saya akan guide anda sebaik mungkin Jika betul-betul fokus dalam masa 3 bulan ke atas insyaAllah akan merasa income 4 angka

Nabi Muhamad SAW bersabda yang bermaksud,"

CEBURILAH KEGIATAN PERNIAGAAN KERANA DI DALAMNYA TERDAPAT 9/10 SUMBER REZEKI"(Al-Tirmizi)

Exchange LINK

Tuesday, April 23, 2013

Atasi Pedih Ulu Hati dengan Soy Protein

Rasanya ada ramai juga yang pernah mengalami pedih ulu hati kan. Biasanya mereka yang ada gastrik selalu mengalami masalah pedih ulu hati. 
Apakah pedih ulu hati ini?
Pedih ulu hati merupakan rasa sakit di bahagian atas perut atau dada dan kadangkala sehingga ke bahagian kerongkong. Ia sejenis ketidakhadaman yang biasa. Walaupun kesakitan dialami adalah di bahagian dada, pedih ulu hati tiada kaitan dengan penyakit jantung. Sebaliknya, kesakitan tersebut adalah disebabkan oleh asid perut. 
Didapati sekurang-kurangnya 30% orang dewasa pernah mengalami pedih ulu hati dengan sekurang-kurangnya 10% mengalaminya hampir setiap hari. Manakala sekurang-kurangnya 25% wanita mengandung mengalami pedih ulu hati atau tanda dan simptom lain yang berkaitan pedih ulu hati.

Sebab Terjadinya Pedih Ulu Hati
Pedih ulu hati terjadi apabila asid perut tertolak naik ke bahagian esofagus (refluks) dan menyebabkan iritasi pada lapisan esofagus. Refluks ini terjadi disebabkan oleh injap yang memisahkan esofagus dan perut tidak tertutup dengan sempurna.

 cara esp rawata pedih ulu hati 

Pedih ulu hati biasanya terjadi dalam masa 30 hingga 60 minit selepas makan. Kesakitannya meningkat apabila berbaring, membongkok ke depan atau apabila mengalami kesukaran membuang air besar. Rasa sakit biasanya berkurang dalam keadaan berdiri tegak, meminum air atau menelan air liur ataupun mengambil antasid (peneutral asid dalam perut). info dari knowyourmedicine

Tahukah anda dengan minum soya boleh mengurangkan simptom ini? Dan of course la soya yang saya maksudkan adalah Soy Isolate Protein Powder atau dulu dikenali dengan nama Energizing Soy Protein (ESP).

Tengok apa kata mereka yang mencuba.
"Nk kongsi psl ESP......my hubby mmg ambk 5 8 jnis ubat dr hospital.....mcm2 pnyakit.....mula2 mkn....tngan jd gatal...mcm skit kulit....tompok sna sni....malu ktanyer nnti org tngok dh mcm org ada sopak....Satu lg tiap2 thn bla bln puasa psti dia akn pedih ulu hati..mmg kesian tp x nk tggal puasa...tp thn ni alhamdllah....xde dh pedih ulu ati...hr raya pn mkn mcm2 ok jer ....klu dulu slap je skit msti pedih ulu ati.."

 

lagi seorang pengguna yang berpuas hati:
"salam..nak kongsi pasal ESP ni..sy baru start minum 1-2-2012..sblm ni sy tak boleh makan pedas2..compom pedih hulu hati pastu terpaksa lah amik gaviscon ke..sejak minum esp,pedih hulu hati takde lagi..kalau mkan nasi ayam,cili nasi ayam tu slalu makan sikit je sb risau pedih hulu hati...skrg ni habiskan pun takpe..ini betul2 punya testi..bukan tipu ea..."
 

Siapa yang pernah alami pedih ulu hati, maka haruslah mencuba Energizing Soy Protein ini. Mana tahu berkesan juga buat anda kan?

Untuk maklumat lanjut keahlian, pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah, boleh berhubung dengan kami melalui;
 
Shaklee id : [921401] 
Call.SMS : [013-4381929]
Email : [cnurul79@yahoo.com]
LIKE Fan Page Kami
 
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegahsebarang penyakit.


No comments:

Post a Comment