nuRul nFe...

Saya adalah pengedar sah SHAKLEE dan pengamal produk Shaklee tegar (highly diciplined consumer) Blog ini lebih kepada perkongsian hasil kerja Make-up, pengalaman bershaklee, dan testimoni2 sendiri walaupun ada banyak sekali testimoni2 keluarga dan customer2 saya

Dr Shaklee adalah Orang Pertama Mencipta Vitamin dan Kajian Beliau Bertepatan dengan Alam Semulajadi, Beliau Percaya Apabila Sesuatu Itu Berharmoni Dengan Alam Semulajadi, lanya Adalah Baik Untuk Kesihatan

Nurul cnurul79@yahoo.com sms / whatsapp 013-5847882 Penghantaran Seluruh Malaysia

Jom dapatkan HARGA PROMOSI bersama saya Pengedar Sah Shaklee ■ Perunding Vitamin Shaklee secara Percuma & Penerangan cara makan Vitamin Shaklee dengan cara yang betul ■ Walk in dimana-mana Branch / HQ Shaklee diseluruh Malaysia dengan menggunakan ID No. 921401 untuk mendaftar sebagai ahli Shaklee hanya RM65

Juga kepada anda yang ingin menambah pendapatan, anda boleh hubungi saya Saya akan masukkan anda dalam secret group InsyaAllah saya akan guide anda sebaik mungkin Jika betul-betul fokus dalam masa 3 bulan ke atas insyaAllah akan merasa income 4 angka

Nabi Muhamad SAW bersabda yang bermaksud,"

CEBURILAH KEGIATAN PERNIAGAAN KERANA DI DALAMNYA TERDAPAT 9/10 SUMBER REZEKI"(Al-Tirmizi)

Exchange LINK

Friday, April 19, 2013

Apa Itu HFMD???

Tahu kah anda apa itu HFMD?

HFMD adalah singkatan dari Hand, Foot and Mouth Disease atau nama Melayunya penyakit kuku, tangan dan mulut.

HFMD ni datangnya dari banyak jenis virus, antaranya virus coxsackie A dan B. Ini virus dari dalam usus. Punca utama jangkitan mungkin sebab kebersihan tak terjaga. Google kata virus ini mungkin datang dari najis. Kanak-kanak bawah 5 tahun yang paling senang kena jangkitan HFMD. Tapi tak bermakna orang dewasa tak boleh berjangkit virus ini. Orang dewasa pun boleh kena, tapi mungkin tak seteruk kanak-kanak.

Bila dah terkena jangkitan, biasanya ia mengambil masa antara 3 ke 5 hari sebelum nampak tanda-tanda pesakit terkena jangkitan. Selain keluar bintik-bintik berair kat seluruh badan, pesakit juga mungkin mendapat ulser kat bahagian mulut atau lidah.  Kalau banyak sangat ulser yang tumbuh sampai pesakit tak boleh makan atau minum, memang kena masuk wad la.  Dah masuk wad, kena masuk air la jawabnya.

Selalunya penyakit ni tak berbahaya, tapi ada juga kes yang boleh menyebabkan kematian.  Jadi, sentiasa pantau keadaan anak yang kena jangkitan HFMD.

Rujuk  sini untuk lebih details. Blog Dr.Azwan

Kita baca pula kisah ibu di bawah ini apabila anaknya disahkan HFMD. Alhamdulillah, berkat kesabaran dan pengambilan Nutrisi Shaklee oleh si anak memberikan kesan yang positif dan penyembuhan yang ketara serta bantuan dari pemantauan Doktor yang lebih arif.
 
Salam..nak share pasal Mealshakes dan Esp..

Kulit Wafa lepas HFMD,banyak yang menggelupas dan salin baru,alhamdulillah sepanjang HFMD saya bagi MEALSHAKES dan ESP shja,doc ada bg multivitamin dan ubat gatal untuk diminum jgk,tapi saya tak bg pon kat wafa,hihi..

sbb MEALSHAKES dah sedia terkandung multivitamin dan mineral yang diperlukan wafa..lagipon kandungan protein dalam MEALSHAKES dan ESP bantu cepatkan proses pemulihan kulit wafa,alhamdulillah..seelsema wafa pon cepat sembuh sekarang..sesudu sehari MEALSHAKES dan sedikit ESP bantu sihatkan wafa setiap hari..#sangat in love dgn Shaklee.


Untuk maklumat lanjut keahlian, pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah, boleh berhubung dengan kami melalui;
 
Shaklee id : [921401] 
Call.SMS : [013-4381929]
Email : [cnurul79@yahoo.com]
LIKE Fan Page Kami
 
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegahsebarang penyakit.

No comments:

Post a Comment