S.O.B and ME

Saya adalah pengedar sah SHAKLEE dan pengamal produk Shaklee tegar (highly diciplined consumer). Blog ini lebih kepada perkongsian pengalaman dan testimoni-testimoni saya sendiri walaupun ada banyak sekali testimoni-testimoni keluarga dan customer-customer saya. Dr Shaklee adalah Orang Pertama Mencipta Vitamin dan Kajian Beliau Bertepatan dengan Alam Semulajadi, Beliau Percaya Apabila Sesuatu Itu Berharmoni Dengan Alam Semulajadi, lanya Adalah Baik Untuk Kesihatan

Happy to accept more and more customer to connect you to a healthy living with SHAKLEE. Always safe, Always Works, Always Green. A right start to Good Nutrition. Better late than never. Delivery throughout Malaysia

Shaklee ID: 921401 | cnurul79@yahoo.com | sms / whatsapp 017-4387016

Kepada sesiapa yg ingin mendapatkan khidmat nasihat percuma berkaitan produk Shaklee, boleh hubungi saya. Saya akan suggest suplemen2 mengikut keperluan badan dan bajet anda.

Juga kpd mereka2 yang ingin menambah pendapatan, anda boleh hubungi saya. Yuran pendaftaran adalah sbyk rm65 sahaja untuk seumur hidup. Setelah anda didaftarkan saya akan masuk kan anda dlm group. InsyaAllah saya akan guide anda sebaik mungkin. Jika betul2 fokus dlm ms 3 bln ke atas insyaAllah akn merasa income 4 angka. Alhamdulillah...setelah hampir 11 bulan berbisnes sudah lbh krg 10 orang ahli group kecil saya yg merasa pendapatan 4 angka.So amazing!

Anda nk join? Jommmm!

Nabi Muhamad SAW bersabda yg bermaksud,"

CEBURILAH KEGIATAN PERNIAGAAN KERANA DI DALAMNYA TERDAPAT 9/10 SUMBER REZEKI"..(Al-Tirmizi)

Friday, January 11, 2013

Bagaimana Merawat Bibir Kering dan Mengelupas?

Bibir kering, pecah dan mengelupas biasanya dikaitkan dengan kekurangan air, namun tahukah anda bahawa air tidak semestinya penyebab bibir kering, pecah dan mengelupas?
Gambar Ehsan : Mr Google
Penyebab bibir kering dan pecah ialah kerana kekurangan vitamin-vitamin dan mineral di bawah:
  • kurang vitamin B terutamanya asid folik dan riboflavin
  • kurang vitamin C
  • kurang vitamin E
  • kurang zat besi
Bibir kecing dan pecah juga antara tanda-tanda anemia. Ia juga boleh jadi akibat dari pengambilan antibiotik yang kerap. Malah juga boleh jadi kerana tindakan sinaran matahari.

Cara atasi masalah bibir kering, pecah dan mengelupas;
  • pastikan pengambila air secukupnya (2l atau 8 gelas sehari sekiranya tidak mengambil supllement dan 3l sehari jika mengambil supplemet)
  • menggunakan pelembap bibir yang mengandungi SPF 15 atau SPF 20 untuk melindungi bibir dari sinaran matahari.
  • mengambil vitamin Vitalea (with iron), B Complex, Vitamin C (ketiga-tiganya terkandung dalam set A kami) dan juga Vitamin E.
  • Mendapatkan tidur dan rehat yang cukup.
  • menjauhi rokok dan sebagainya.
  • Kurangkan pengambilan ubat-ubatan, cubalah beralih kepada natural remedy.
Dapatkan vitamin-vitamin di atas dengan harga istimewa. Hubungi CN di cnurul79@yahoo.com atau SMS ke 013-4381929 
Credit 
 

No comments:

Post a Comment

Tingggalkan Jejak